20 mai 2009 ar trebui sa fie punctul maxim al mandatului lui Mircea Sandu la Casa Fotbalului. La acea data este programata finala Cupei UEFA, pe care Nasu’ vrea s-o aduca la Bucuresti. Principalul concurent este stadionul lui Manchester United.

Dupa ce Federatia Romana de Fotbal (FRF) a renuntat sa mai concureze pentru organizarea Euro 2012 dupa ce Ungaria a refuzat sa mearga in tandem cu Romania, Mircea Sandu vrea sa se retraga en fanfare de la Casa Fotbalului. Astfel, forul romanesc a anuntat pe site-ul oficial ca UEFA le-a trimis caietul de sarcini pentru organizarea finalei Cupei UEFA din 2009, anul in care FRF sarbatoreste centenarul, iar Mircea Sandu se pregateste de pensionare. Legat de acest aspect, Florin Prunea, director relatii internationale in cadrul FRF, ne-a precizat: "Intr-adevar au fost unele discutii, insa am facut primul pas, de a prelua acest caiet de sarcini".

Pase cu Videanu

"Acum, mingea este in terenul primariei", ne-a mai declarat fostul portar, precizind: "Mircea Sandu si domnul primarAdriean Videanu trebuie sa se intilneasca miine (n.r.-azi) pentru a discuta pe marginea acestei actiuni. Oricum, Romania trebuie sa fie capabila sa organizeze un astfel de eveniment, din care cistiga toata lumea. Iar eu cred ca putem face fata, chiar daca punctele care trebuie indeplinite nu sint putine si nici usoare. Chiar daca am esuat in campania pentru Euro 2012, Romania beneficiaza de credibilitate pe plan european. Sintem priviti bine".

Citeste si:

Duel cu "Teatrul viselor"

Printre contracandidatele Romaniei, care va miza pe un Lia Manoliu terminat la acea data si cu o capacitate de 60.120 de locuri, va avea drept contracandidate arenele Old Trafford (Manchester/68.623), Fussball Arena (Hamburg/51.000), Parken (Copenhaga/42.208), Stadium of Light (Sunderland/48.343) si Martinez Valero (Elche/36.686). Greul insa abia acum incepe, acesta fiind, de altfel, punctul in care s-a renuntat la campania Euro 2012. Astfel, respectivul caiet de sarcini are aproximativ 60 de pagini, iar tot ce este stipulat acolo este obligatoriu.

Printre cele mai importante aspecte sint: mai multe hoteluri de cinci stele pentru echipele participante, reprezentantii forului european si partenerii comerciali VIP, plus stabilimente de patru stele pentru detinatorii drepturilor de televizare, partenerii comerciali normali si mass-mediei, parcare de 633 de autocare si 1.850 de automobile destinata exclusiv UEFA, organizatorilor si mass-media, plus 10.000 de locuri pentru masinile suporterilor. Din toata aceasta afacere, FRF s-ar alege cu 30% din incasarile nete rezultate in urma vinzarii biletelor, plus o suma alocata de forul european pentru organizarea evenimentului.