Pentru lumea Formulei 1 acest sfirsit de saptamina este unul plin de emotii, Grand Prix-ul Chinei semnificind nu numai finalul sezonului 2005, primul al mileniului trei cu un nou campion mondial, dar si sfirsitul unei epoci.

Trei dintre ultimele team-uri private ale erei moderne, Sauber, Jordan si Minardi, sint in fata cursei de adio, dupa care parfumul clasic va fi uitat in umbra nemiloaselor interese de afaceri ale corporatiilor. In 1992, antreprenorul elvetian, fost pilot, Peter Sauber, fonda echipa Sauber, devenita una de mijlocul plutonului, dar care a avut piloti mari, precum Heinz-Harald Frentzen, Jacques Villenueve, Jean Alesi, Nick Heidfeld sau Kimi Raikkonen. N-a fost capabila de vreo victorie, dar a obtinut citeva podiumuri. Primul l-a reusit Frentzen, la Monte Carlo, in 1995, iar ultimul tot el, la Indianapolis 2003. Eddie Jordan si-a facut echipa in 1991, iar in ’92 a intrat in Marele Circ, unde a avut momente de glorie si piloti celebri, ca Michael Schumacher, Damon Hill sau Fisichella, care a adus si ultima victorie, acum doi ani, in Brazilia. Minardi a fost prima echipa a lui Alonso, Trulli sau Webber si este un model de rezistenta in saracie, comparativ cu restul scuderiilor.

De duminica, in locul celor trei se vor aseza constructorii de masini de la BMW, otelarii de la Midland si producatorii de bauturi de la Red Bull. Cursa de miine, de la Shanghai, va incepe la ora 9.00 (in direct, TVR 1), iar ea conteaza si pentru stabilirea titlului constructorilor, in clasamentul general Renault devansind cu doar doua puncte pe McLaren.

Citeste si:

Circuit de Formula 3000 la Brasov

Dupa ce a dat primul pilot de formula, Brasovul va avea acum si un circuit la Tarlungeni. Investitia este estimata la citeva zeci de milioane de euro si se va realiza printr-un parteneriat public-privat incheiat intre primaria din localitate si Asociatia Racing Team Brasov, al carei presedinte este Bogdan Marinescu, tatal pilotului Mihai Marinescu. Iosif Kiss, edilul comunei Tarlungeni, spune ca au inceput lucrarile de defrisare a celor 50 de hectare de teren din zona tirgului auto, puse la dispozitie in acest sens de autoritatile locale: "Raminem proprietarii terenului, asa ca vom participa la profit. Investitia se va realiza prin atragerea de firme dornice sa se implice in acest proiect". Urmeaza efectuarea ridicarii topografice, elaborarea proiectului si obtinerea tuturor aprobarilor.