Un conflict este pe cale sa izbucneasca intre doua firme care au colaborat perfect in sezoanele trecute. Acuzatiile reciproce intre cei de la Ferrari si producatorul de cauciucuri Bridgestone ar putea duce la o eventuala despartire la finele lui 2005.

Dupa ce au castigat impreuna 7 titluri in competitia constructorilor, si 6 titluri in cea a pilotilor prin Michael Schumacher, Ferarri si Bridgestone par a nu se mai intelege. Gruparea italiana pune rezultatele sale slabe din acest sezon pe seama constructorului de cauciucuri, care in sezonul 2005 nu a mai "incaltat" masinile cu pneuri competitive. Cu un singur Mare Premiu castigat anul acesta, atunci cand masinile echipate cu caucucuri Michelin n-au concurat, Ferrari se afla acum pe un nemultumitor loc 3 in clasametul constructorilor, la mare distanta de primele doua pozitii ocupate de Renault si McLaren-Mercedes.

Bridgestone si-a recunoscut greseala, dar la randul sau a spus ca nu sunt singurii care au comis erori. Ei i-au acuzat la randul lor pe producatorii monoposturilor ca au intarziat prea mult la proiectarea masinilor, lucru care a dus la o mai scurta perioada in care au putut fi testate cauciucurile. Cele doua luni de intarziere a facut ca performanta cauciucurilor sa fie mai slaba sustine seful de Bridgestone, Hirochi Yasukawa. Dar "acuzatiile reciproce nu or sa ne ajute sa rezolvam problemele", a mai adaugat acesta intr-un interviu acordat cotidianului german "Bild".

Si fostul pilot al Ferrari Eddie Irvine a declarat ca problema din acest an a fostei sale echipe a reprezentat-o "mizerabila prestatie a lui Bridgestone". "Ferrari si-a sapat singur groapa", a spus declarat acesta pentru "Die Welt". "Au vrut sa pastreze pe Bridgestone doar pentru ei. Acum celelate echipe au facut din Michelin un producator mai bun", a continuat Irvine care a numit ceea ce s-a intamplat anul acesta la echipa italiana "o dezonoare pentru Formula 1".

In opinia lui Irvine, Schumacher ramane un mare pilot, dar anul acesta a fost invins de Alonso si Raikkonen pentru ca sunt mai tineri si mai motivati. Dar Michael nu ar trebui sa paraseasca competitia si nici n-ar trebui sa plece de la Ferrari, sustine Irvine. Dar "daca Ferrari dezamageste din nou in 2006, Michael va deveni un erou decazut", avertizeaza fostul pilot.

Cu doar doua zile inainte de Marele Premiu al Belgiei, organizatorii se plang de interesul scazut al publicului fata de acest eveniment si pun asta pe seama rezultatelor slabe ale lui Michael. Pana miecuri doar 45.000 de bilete fusesera vandute, dar pentru a-si acoperi cheltuielile oficialii belgieni au nevoie de cel putin 67.000 de spectatori platitori.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.