In lumea sportului se vehiculeaza o noua metoda de a obtine finantari. Publicatia spaniola "AS" a scris ca parteneriatul dintre cluburile de fotbal si companiile comerciale ar putea atinge o noua dimensiune, echipele fiind dispuse sasi vanda numele lor, cat si numele stadioanelor.

Astfel, compania finlandeza de telefonie mobila No-kia are in vedere un parteneriat cu gruparea italiana AC Milan, iar in cazul in care negocierile se finalizeaza, "diavolii" ar urma sa se numeasca Nokia AC Milan. Mai mult, producatorul aus-triac de bauturi energizante RedBull a achizitionat formatia Austria Salzburg, care se va numi de acum inainte RedBull Salzburg, iar stadionul RedBull Arena.

Si la noi, mai multe echipe au preluat numele firmelor finantatoare. FCM Bacau sa numit intre anii 1992 si 1995 Selena Bacau, Electroputere Craiova a devenit Extensiv, in Divizia B, FC Bihor sa redenumit Liberty Oradea, iar in Divizia C sunt numeroase echipe cu nume comerciale precum C.S. Junkers Galati (C2), C.S. Turris Turnu Magurele (C4) sau FC RomTelecom Arad. In afara fotbalului, fenomenul este si mai des intalnit.

Citeste si:

Astfel, clubul departamental Dinamo sia asociat numele echipelor de baschet si handbal cu firmele finantatoare, rezultand Dinamo Baumit sau Dinamo Erbasu. Acelasi proces a avut loc si in cea ce priveste numele echipei de polo a clubului Rapid, care a capatat si numele Intrarom. Una dintre cele mai cunoscute asocieri dintre numele unei firme si al unei grupari sportive este Asesoft Ploiesti.

Presedintele firmei, Sebastian Ghita, a spus ca asocierea numelui firmei cu cel al gruparii sportive a adus avantaje in planul imaginii. "Denumirea oficiala a clubului este CSU Ploiesti, dar, datorita influentei massmedia, toata lumea a preluat denumirea Asesoft. Sigur ca sunt avantaje pentru companii daca se pro-moveaza prin intermediul numelui echipelor. Romania este o tara cu un potential mare, dar deocamdata nivelul este mic si sunt putine firme care siar permite sa cumpere numele unor formatii de top din sportul romanesc", a declarat Ghita, care, prin intermediul firmei, varsa in contul echipei aproximativ 100.000 de euro anual.