Romania intentioneaza sa ia un viraj spre cursele automobilistice internationale, construind un circuit de Formula 3 in centrul Bucurestiului, dupa modelul celui existent la Monte Carlo. Mai pragmatici, turcii au investit deja intr-o pista, astfel ca la sfirsitul acestei saptamini vor gazdui un Grand Prix de Formula 1, primul in orasul care face legatura intre Europa si Asia.

130.000 de spectatori

Circuitul a fost proiectat de arhitectul german Herman Tilke, acelasi care a fost consultat si de investitorii romani, dupa ce s-a ocupat de designul pistelor din China si Bahrein. Recent inaugurat, circuitul de la Istanbul a costat 200 milioane de euro, cheltuielile fiind acoperite de Guvern, Camera de comert din Istanbul si Uniunea camerelor de comert si burselor din Turcia. Cursa poate fi urmarita de 130.000 de spectatori, dintre care 50.000 vor sta pe o colina, astfel ca amortizarea cheltuielilor se va face rapid.

Cu monopostul in montagne russe

Citeste si:

La ceea ce presa turca a numit "cel mai mare proiect de constructie din Turcia" au muncit intens timp de doi ani 1.400 de muncitori si 27 de ingineri, care au folosit 140 de agregate pentru terasament. In afara curselor de F1, circuitul fiind inclus in calendarul Campionatului Mondial, la Istanbul se pot organiza competitii de moto si karting. Date fiind inovatiile, majoritatea scuderiilor si-au trimis pilotii pentru acomodare cu o saptamina inaintea competitiei. Circuitul are un profil valurit, ca un montagne russe, cu 16 ascensiuni si coboriri pe o distanta de 5.333 de metri, 14 viraje, iar sicana a fost pozitionata chiar inainte de intrarea pe portiunea cea mai rapida, unde viteza maxima poate atinge 320 km/h. La toate acestea se adauga si previziunile meteorologice, care anunta temperaturi caniculare, astfel ca liderul la zi al CM, Fernando Alonso (Renault), a declarat ca "protejarea anvelopelor va fi prioritatea noastra numarul 1".

Michael Schumacher, care a petrecut vacanta traversind Norvegia pe motocicleta in timp ce mecanicii de la Ferrari au lucrat la sistemul electronic, nu era ingrijorat, septuplul campion mondial spunind ca se poate adapta usor la orice conditii. Driverii de la Jordan, Narain Karthikeyan si Tiago Monteiro, au fost prea ocupati cu momente promotionale in India si Portugalia pentru a studia provocarile noului circuit.

20.000 de copacei plantati

"Pilotii vor avea parte de momente extrem de excitante", a declarat si Mümtaz Tahincioglu, presedintele Federatiei de automobilism din Turcia, un fost campion de Formula 3. Pentru a evita protestele ecologistilor, in jurul circuitului se va ridica unul dintre cele mai importante parcuri naturale ale zonei. Deja au fost plantati peste 20.000 de copaci in partea asiatica a metropolei turce.