Formula 1 va face, saptamina viitoare, primul popas pe malurile Bosforului, pe un circuit care reprezinta o provocare si pentru cei mai experimentati piloti. Este ceea ce vor si fanii impatimti ai celui mai mediatizat sport cu motor. Circuite noi, piloti de aceeasi nationalitate, cu care sa se identifice, suspans mai mare, comentarii profesioniste si mai multe informatii despre tehnologie, driveri cu charisma si mai putin ajutati de mijloace auxiliare - sint doar citeva dintre dorintele pasionatilor de Formula 1, exprimate intr-un sondaj gigantic realizat de FIA/AMD/F1 Racing, la care au participat peste 90.000 de respondenti, majoritatea barbati (91%).

Piloti mai putin robotizati

Cresterea spectaculozitatii este caracteristica generala a dorintelor, indiferent la care nivel se produce ea. Considerate sarea si piperul de dinaintea curselor, calificarile s-au plafonat dupa noile reguli. Fanii vor mai multe tururi de calificare si chiar adoptarea unui "handicap system", care presupune ca pilotii de top sa apese acceleratia la linia de start cu un handicap fata de driverii de pluton. Pentru ca suspansul sa fie mai mare, fanii insista pentru indepartarea mijloacelor auxiliare, astfel incit rolul primordial sa revina pilotului, nu tehnologiei, care, la rindul ei, ar trebui explicata mai profesionist. Nu au fost uitate nici circuitele, care ar trebui redesenate astfel incit sa permita mai multe depasiri si, in general, sa aiba o personalitate mai mare.

Sindromul "Miki Alexandrescu"

Comentariile fade, pigmentate cu exagerari si cancanuri nepotrivite, nu sint criticate doar de fanii Formulei 1 din Romania, fiecare tara avind un Miki Alexandrescu pe care l-ar face tinta. Grupurile Focus, cu sedii in Marea Britanie, Germania si Japonia, atrag nemultimiri pentru ca se axeaza mai mult pe cursa si mai putin pe piloti. Fanii din Germania spun despre comentatorii de la RTL ca "ai impresia ca vorbesc unul cu celalalt". Aceeasi fani sint furiosi pe excesul de informatii referitoare la celebritati, in detrimentul echipelor, bolizilor si pilotilor. De asemenea, iubitorii de F1 cer regizorilor sa nu se blocheze la virful cursei si sa prezinte informatii pina la ultimul clasat. Multi dintre cei chestionati sustin ca si-au inecat amarul in jocurile pe calculator din cauza comentariilor neprofesioniste. Singura bucurie a fanilor sint imaginile luate "on-board" si cele prezentate din elicopter.

Dorinte fractionate

-2% nu mai vor depasiri.

-32% vor un sistem cu handicap intre masini la calificari.

-36% vor asista la un Grand Prix in acest an.

-54% vor mai multe comentarii TV despre situatiile din mijlocul clasamentului.

-57% sint de parere ca F1 este un business, apoi un sport.

-61% sustin ca urmaresc fenomenul de cel putin un deceniu.

Citeste si:

-68% cred ca primordial este talentul pilotilor; urmaresc pina la final o cursa.

-70% doresc sa se revina la sistemul cu mai multe tururi in calificari.

-71% vor eliminarea mijloacelor auxiliare ale pilotilor.

-72% doresc circuite personalizate.

-73% spun ca noile tehnologii nu sint popularizate la TV.

-76% urmaresc fiecare Grand Prix.

-83% sint de acord ca F1 trebuie sa ramina cel mai important sport auto.

-87% sustin ca designul ofera putine oportunitati pentru depasiri.

-90% ar dori mai multe dueluri directe in locul defilarilor pe pista.

- 95% sint pentru camere montate "on-board".

- sondajul a fost realizat de FIA/AMD/F1 Racing pe 93.018 fani