"Ce pot face sa ajung si eu aici?", a intrebat candid si impresionat Mihai Marinescu pe cind vizita circuitul de Formula 1 de la Monza la virsta de 10 ani. Raspunsul, primit din partea unui roman implicat in fenomenul Formulei 1, a fost dezarmant: "Nu ai nici o sansa! Dar, daca vrei sa incerci, trebuie sa fii, in primul rind, campion la tine acasa". Si asa a inceput aventura. In toamna anului 1999, s-a urcat pentru prima data intr-un kart, intr-o curte inchisa.

Apoi, a incercat senzatiile unui circuit, la Tirgu-Secuiesc, iar in anul 2000 s-a inscris in Campionatul National de Karting, clasa Cadet. Mihai Marinescu are acum 16 ani si este elev al Liceului German "J. Honterus" din Brasov. Vorbeste foarte bine limba germana, la un nivel avansat limbile maghiara si engleza si la nivel de incepatori italiana. Dar cel mai bine vorbeste "limba" motoarelor turate, brasoveanul impunindu-se de saptamina trecuta la Mugello, intr-o cursa contind pentru etapa a 4-a a Formulei Renault Junior 1,6.

Alte doua podiumuri

Pina la acest succes, Mihai mai urcase pe podium in acest sezon, dar niciodata pe prima treapta. Desi au fost citeva incidente in calificari, a reusit sa isi adjudece a doua pozitie pe grila de start. Primul a plecat spaniolul Jaime Alguersuari, dar acesta a furat startul si a fost penalizat. Brasoveanul a trecut in fruntea cursei si si-a gestionat foarte bine avantajul, reusind sa treaca primul linia de sosire, aruncind in aer echipa de la boxe. "Pe locul 3, Pasquale di Sabatino, Italia", aplauze... "Pe locul 2, Fabrizio Crestani, Italia", din nou aplauze... "Cistigator, locul 1, Mihai Marinescu, Romania" si a urmat imnul national al Romaniei. "Ne-am simtit cu adevarat romani, din toate punctele de vedere. Am fost mindri pentru performanta obtinuta, dar nu ignoranti. Nu am putut uita, in acele momente, toate dificultatile pe care le-am intimpinat pina cind am ajuns aici. Si nu am uitat nici faptul ca Mihai are nevoie de sprijin pentru a face pasul urmator", a spus Bogdan Marinescu, tatal pilotului brasovean.

Citeste si:

Ploaie cu ghinion

La a doua cursa a avut ghinion. Cu o jumatate de ora inainte de start, a inceput o ploaie torentiala si brasoveanul avea monopostul setat pentru uscat. In aceste conditii, Mihai a plecat din pole-position, pe o pista inundata, si a "rupt" aderenta, cedind doua pozitii. Tinarul pilot nu a fortat si a terminat pe locul patru, obtinind puncte importante in clasamentul general. Cursa a fost cistigata de finlandezul Joosen Mannejarvi. Pina la acest rezultat, Mihai Marinescu mai urcase de doua ori pe podium, in Campionatul Italiei, la Imola. In urma acestor rezultate, Mihai Marinescu ocupa locul 3 in clasamentul general, la doar 4 puncte de locul 2. Pina la finalul sezonului, el mai are doua etape in Italia.

Eternele probleme financiare

Dupa ce se va incheia sezonul, in mod normal, brasoveanul va trebui sa faca saltul spre Formula Renault 2000 sau Formula 3. Dar, deocamdata, acest pas este doar la stadiul de vis. Nu de alta, dar un salt inseamna si un efort financiar pe masura. "Deocamdata ne pregatim pentru ultimele etape. Mai sint cinci, in campionatul Italiei si Belgiei, si abia apoi vom vedea ce facem. Trebuie sa fie cineva dispus sa isi faca imagine prin Mihai. Deja este un nume in Formula Renault si numele lui a inceput sa apara cam peste tot in lumea automobilismului", a spus Bogdan Marinescu.