Anul acesta, castigatorul turului italian va intra in posesia unui premiu in jur de 100.000 de euro, in timp de invingatorul din Franta va lua peste 400.000. Rutierii mai sunt nemultumiti si de conditiile de securitate si spun ca traseul unora dintre etape a fost prost ales, fiind prea periculos. De asemenea, tunelurile prin care s-a trecut au fost alte posibile surse de accidente, pentru ca ele nu au fost luminate.

Problemele au fost puse in discutie de Asociatia Ciclistilor Profesionisti si de delegatii echipelor participante, in prezenta presedintelui Uniunii Internationale de Ciclism, Hein Verburugen, cu doar patru etape inainte de final. In aceasta convorbire s-a luat in discutie posibilitatea maririi premiilor, dar nu s-a gasit inca o solutie concreta.

Sportivii au anuntat ca, in caz ca nu se va gasi o solutie, vor apela la proteste, nefiind exclusa o eventuala greva.

Citeste si:

Ieri s-a desfasurat etapa a 17-a, in care rutierii au avut de escaladat varful Tende (1.800 m) si varful de prima categorie Madonna del Colleto, cu un urcus de 7,8 km. Azi ciclistii vor participa la o etapa contra-cronometru de 34 km. Ei vor trebui sa escaladeze colina Superga de langa Torino, unde s-a prabusit in 1949 un avion care aducea de la Barcelona formatia AC Torino. Sambata rutierii vor alerga pe langa partiile de schi din statiunea Sestriere, care vor gazdui anul viitor intrecerile din Olimpiada de Iarna, organizata la Torino. Ultimii 8 km vor fi parcursi pe o sosea neasfaltata.

Inaintea etapei a 17- pe primul loc in clasamentul general se afla Pedro Savoldelli de la echipa Discovery Chanel cu 76 de ore, 7 minute si 16 secunde. Acesta este urmat la 25 de secunde de Danillo Di Luca (Liquigas - Bianchi) si Gilberto Simoni (Lampre-Caffita), la 1 minut si 48 de secunde fata de primul loc.