Presedintele Rara Avis, Kelemen Laszlo, a declarat corespondentului NewsIn, ca in grija asociatiei lor ajung numeroase pasari, inclusiv rapitoare, ulii in general, dintre care unele sunt eliberate in natura, in schimb altele, care au fost ranite, dupa ce isi revin nu mai sunt redate naturii si ar putea fi folosite in aeroportul care se construieste la Ghimbav.

"Ne gandim sa facem asa ceva cu rapitoare (ulii, n.r.) la care nu le mai putem da drumul in natura, se pot dresa si pot fi folosite cu succes pe aeroporturi. Este cel mai natural si normal mod de aparare, in alte tari are loc cu succes. Ne-am gandit sa vorbim cu cei de acolo. Si pentru noi ar fi o sursa de venit, sa putem sa ingrijim in continuare pasarile, pentru ca zilnic ajung la noi tot felul de zburatoare si avem nevoie de spatiu si hrana pentru ele, imediat nu mai avem unde sa le tinem”, a afirmat Kelemen.

Acesta sustine ca, daca s-ar ajunge la o astfel de colaborare cu aeroportul din Ghimbav, cu timpul ar exista posibilitatea, conditionata insa de bani, de a aduce soimi de la o crescatorie din strainatate. Un singur exemplar ar costa insa in jur de 4.000 de euro, a mai spus Kelemen.

Presedintele Rara Avis a mai afirmat ca, inainte de a putea trece efectiv la treaba, ar avea nevoie de aproximativ un an si jumatate, timp in care sa fie achizitionat echipamanetul necesar pentru ulii, iar pasarile sa fie dresate si antrenate.

Citeste si:

"Trebuie echipament pentru pasari, pe care nu il gasim in Romania si il aducem din Ungaria, mai avem nevoie si de un emitator, pe care il aducem din America. Ar fi necesar cam un an si jumatate ca sa fim pregatiti cu totul si, daca ne intelegem cu aeroportul, sa incepem activitatea”, a mai afirmat presedintele Rara Avis.

Potrivit acestuia, metoda de aparare a spatiului aerian cu rapitoare este foarte eficienta. Kelemen sustine ca, nu de putine ori, diverse firme contacteaza persoane care detin rapitoare dresate pentru a-si salva recoltele de cereale. In aeroporturi, pasarile rapitoare sunt folosite pentru a asigura protectia spatiului aerian, fiind nevoie cam de trei - patru exemplare. Rapitoarele zboara deasupra pistelor si sperie ciorile sau alte pasari care ar putea deranja traficul aerian.

Constructia aeroportului de la Ghimbav a inceput in aceasta primavara si ar urma sa dureze aproximativ un an si jumatate.