Nu trebuie sa ne intalnim la sfarsitul saptamanii si sa organizam seri de YouTube, in care toata lumea pune clipul preferat, desi o facem, si, mai ales, nu trebuie sa ne dam linkuri pe mail sau messenger. Atata vreme cat avem o platforma web care ne permite sa facem asta eficient si cursiv. Delicious, serviciul de recomandari sociale al Yahoo! a facut pasul decisiv in castigarea pietei si, chiar daca au facut din asta o marca a "web 2.0", au renuntat la puncte, intrand intr-o noua etapa.

Faptul ca serviciul cumparat de Yahoo! in urma cu trei ani si-a asumat, in sfarsit, rolul de lider al pietei de impartasire de linkuri, a fost excelent primit de comunitate. Noul Delicious, in primul rand, mai rapid decat versiunea anterioara. Cele peste 5 milioane de utilizatori beneficiaza acum de o arhitectura a serverelor mult mai scalabila, responsiva si stabila.

Cautarile sunt si ele mai rapide si au mai multe optiuni avansate, permitand cautarea atat printre tag-urile proprii cat si printre cele strict ale retelei tale de contacte.

Citeste si:

Interfata a suferit un mic redesign care nu afecteaza, insa, obisnuintele celor care rar isi viziteaza profilul de pe site si prefera sa foloseasca add-on-ul de Firefox. Tag-urile pot fi sortate acum si alfabetic, fiind si ceva mai vizibile, la fel ca si meniurile, organizabile intr-un fel de sidebar.

Unul dintre serviciile definitorii pentru revolutia sociala a internetului, Delicious e definitoriu pentru tot ce inseamna si presupune "impartasire". Daca traducem, fidel, "sharing".