"Proiectul s-a incheiat in iunie 2008 si, in cei doi ani ai sai, am incercat sa introducem cat mai multi copii romi in sistemul educational, dar si modificarea pe termen lung a prejudecatilor si stereotipurilor rasiale", a declarat coordonatoarea proiectului, Raluca Petcut.

Proiectul s-a desfasurat in 19 judete, unde au fost infiintate birouri de informare si consiliere pentru parintii si tinerii romi. Astfel, peste 10.000 de copii si parinti au fost consiliati pe durata proiectului.

"S-a avut in vedere organizarea de gradinite estivale pentru copiii de varsta prescolara din comunitati defavorizate, care urmau sa inceapa clasa I fara sa fi frecventat nicio forma de invatamant prescolar. S-au organizat 21 de astfel de gradinite, unde copiii romi au avut posibilitatea sa se integreze in grupuri, sa invete sa stea in banca sau sa manuiasca un creion", a adaugat Raluca Petcut.

Citeste si:

Tinerii romi care au absolvit gimnaziul si s-au inscris la liceu s-au bucurat de tabere si ateliere interculturale, organizate "pentru cresterea stimei de sine si asumarea identitatii culturale a tinerilor", sustine Raluca Petcut.

In implementarea proiectului, organizatorii au fost sprijiniti de Ministerul Educatiei si de Centrul Romilor "Amare Rromentza".