Specialistii in studiile comunicarii vorbesc despre un nou model al culturii libertatii de comunicare, similar impactului pe care l-a avut publicarea cartilor, iar reprezentantul cel mai de seama al noii furtuni informationale generat de catre new media, este blogul.

Teoreticienii afirma ca din motive tehnologice si sociale, este nevoie de cateva zeci de ani pentru ca un mijloc de comunicare nou sa atinga masa critica si sa fie prezent in toate colturile lumii. Totusi, momentul aparitiei primului blog, in anul 1997, poate fi comparat cu un “big-bang”, pentru ca in scurt timp de la aparitia lor, numarul blogurilor a cresut de la cateva sute , la cateva mii, ajungand in doar trei ani, la cateva milioane. Iar in acest moment, opiniile si postarile celor mai cunoscuti bloggeri, nu mai pot fi trecute cu vederea.

Utilizatorii de bloguri capata identitati online, ei interactioneaza in spatiul virtual, intre ei informatiile circula cu o repeziciune uimitoare, iar multi ajung sa aiba o influenta hotaratoare asupra felului in care sunt prezentate stirile in presa traditionala. Recent, Sorin Tudor face chiar o analiza a felului in care blogurile si new media au provocat schimbari in modul de desfasurarea al campaniilor politice si a alegerilor locale de anul acesta.

Acest mediu a devenit insa, din ce in ce mai interesant nu doar pentru media traditionale si pentru spatiul politic, ci si pentru companiile de marketing, PR si publicitate.

In luna mai, un cunoscut blogger autohton, Cristian Manafu, semnala faptul ca revista americana BusinessWeek trateaza cu foarte mare seriozitate amploarea pe care o cunoste fenomenul si importanta pe care o are acesta, in afaceri: “Blogurile iti vor schimba afacerea”, titra revista de business.

Citeste si:

Astazi, printre bloggerii din mainstream (Manafu, Zoso, Boby Voicu, Vlad Stan, Victor Kapra) circula stirea lansarii si in Romania a unui story , in revista Biz, dedicat blogosferei si influentei pe care o are aceasta in media si comunicarea de marketing, ai caror protagonisti sunt chiar ei.

Un sondaj online realizat de revista Biz in randul oamenilor de marketing si PR din Romania a identificat avantajele blogurilor ca instrumente de comunicare si promovare, noutatea acestui mediu fiind cel mai important atu. De asemenea, daca in mod normal un client ar alege un site cu trafic mare, in cazul blogurilor, respondentii Biz tin cont de calitatea audientei inregistrate, urmata de tematica dezvoltata in posturi, care trebuie sa fie apropiata de specificul companiei. 75% dintre cei chestionati au declarat ca nu au comunicat pana acum in zona blogurilor, dar si mai important este ca 64% dintre ei intentioneaza sa demareze campanii de promovare in blogosfera. Studiul publicat in revista Biz evidentiaza astfel, influenta majora pe care o are blogosfera asupra transformarilor tehnicilor de comunicare.

Aceeasi problematica a influentei blogurilor asupra comunicarii a fost abordata de asemenea si in cadrul seminariilor PR Tea, pentru ca un astfel de fenomen “nu poate sa treaca neobservat”, sustin organizatorii dezbaterilor.

In cadrul dezbaterii din 24 iunie, invitatul special Michael Frankenburg, Head Internal Communications la Ogilvy UK sublinia o alta latura a influentei pe care o au blogurile si new media asupra mediului de business si anume puterea pe care o au acestea de a transforma afacerea intr-un “spatiu al conversatiei”. Aici, prin intermediul blogurilor, mesajele unei companii devin mult mai accesibile pentru publicurile lor, iar blogul se dezvaluie PR-ului ca un nou mijloc de comunicare si ca o posibilitatea de a obtine feedback direct si mult mai rapid.