Scolile de soferi n-au nici macar un numar minim de ore de absolvire pentru un cursant

Soferii incepatori sunt un veritabil pericol in trafic. Cel putin asa reiese din statisticile Ministerului de Interne, care arata ca, in primele luni ale acestui an, ei au omorat sau ranit aproape tot atatia oameni cat in intreg anul 2007. Daca, anul trecut, incepatorii, adica cei care detin permis de conducere de mai putin de un an, au provocat 499 de accidente rutiere grave, in care 189 de persoane si-au pierdut viata, in prima jumatate a anului in curs ei au comis deja 425 de accidente, soldate cu 137 de morti.

O explicatie este, potrivit politiei, pregatirea superficiala si insuficienta in cadrul scolilor de soferi. In momentul de fata, de scoli se ocupa Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutiera Romana. Dar problema e ca legea actuala, confuza si sumara, nu prevede o raspundere clara pentru scolile de soferi. Acestea nu au prevazute nici macar un numar minim de ore pentru un cursant. La asta se adauga si examenele blande ale Politiei, care au culminat cu fenomenul Pitesti, unde carnetele auto se livrau ca la autoservire, contra cost.

Secretarul de stat din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Victor Paul Dobre, ne-a declarat ieri ca o prima masura va fi implementarea sistemului informatic de examinare a viitorilor soferi.

"In acest fel dorim sa evitam in primul rand cazurile de coruptie, precum cele de la Arges sau de la Bacau, ne-a precizat demnitarul MIRA. In acest fel asiguram si corectitudinea examinarii"
.