Urmarea directa a actiunii acestei gene se regaseste in predispozitia celulelor neuronale de a retine calciul. Astfel, cheia catre gasirea unui remediu medicamentos se afla, conform oamenilor de stiinta, in obtinerea unor pilule care sa inverseze acest efect nefast.

Studiul a permis, de asemenea, identificarea unei proteine produsa de aceasta gena denumita "CALHM1". Aceasta proteina este implicata in reglarea mecanismului de patrundere a calciului in neuroni, precum si in acumularea unui compus principal al placilor senile ce se formeaza pe creierul bolnavilor de Alzheimer.

In cazul persoanelor care detin o singura copie mutanta a genei "CALHM1", riscul de imbolnavire de maladia Alzheimer este mai mare cu 44 la suta, iar in cazul detinerii a doua astfel de gene mutante acest risc creste si mai mult, conform studiului realizat pe 3.304 de voluntari. "Am descoperit faptul ca aceasta varianta a genei este asociata maladiei Alzheimer, insa problema este ca inca nu stim exact care este rolul acestei gene", a comentat profesorul american Philippe Marambaud, unul dintre autorii acestui studiu.

In plus, ca un remediu, in 2006, cercetatorii de la Institutul de Cercetare Genomica Translationala din SUA si cei de la Universitatea din Zürich (Elvetia) au gasit gena responsabila pentru performanta memoriei si spera ca, in viitor, sa puna la punct tratamente eficiente in maladii cum sunt Alzheimerul ori Parkinsonul.

Descoperirea a fost facuta in urma unui studiu care a durat aproximativ un an si a inclus un lot de 1.000 de subiecti din SUA si Elvetia. Concluziile cercetarii au fost publicate in revista "Science".