Ceea ce probabil nu stiu mai marii RATB si ai Primariei care nu prea circula cu aceste “cuptoare ambulante” este ca in interiorul autobuzelor, temperatura ajunge la peste 45 de grade cand afara se inregistreaza 30 de grade. Vara trecuta, cand temperaturile in exterior depaseau 38 de grade, in interiorul autobuzului erau peste 50 de grade, simtite din plin de sute de mii de persoane care circulau zilnic cu transportul in comun. La aceste temperaturi, aerul din autobuz devine irespirabil, mai ales cand acesta este combinat si cu miros de transpiratie sau alte duhori. RATB ne caleste simturile la cald RATB ne lasa in fiecare zi sa ne coacem in autobuze, facand economie de combustibil prin nepunerea in functiune a aparatelor de aer conditionat. Astfel, Regia economiseste lunar 760 litri de motorina. Zilnic calatoresc cu autobuzul prin Bucuresti 1,3 milioane de persoane, in cele 960 de autovehicule de acest tip. Din acestea, doar 152 sunt dotate cu aparate de aer conditionat, care, evident, nu sunt pornite. Motivul – afara nu sunt minimum 30 de grade Celsius pentru ca soferii sa fie “indreptatiti” sa mai consume inca 5 litri de motorina pentru a racori un pic salonul de calatori. Un singur autobuz din cele 152 dotate cu aer conditionat “coace” voit, in fiecare zi, peste 1.350 de persoane. Autoritatile Capitalei se lauda ca pana in 2009, numarul autobuzelor cu aer conditionat va creste la 500. “În prezent, în Bucuresti circula 152 de autobuze echipate cu instalatie de aer conditionat în salonul de calatori. Pâna în anul 2009, numarul acestora va fi de 500.

În medie, consumul de motorina la autobuzele Mercedes este între 31-33 l/100 km, în functie de traseu si de numarul de opriri. În conditiile functionarii instalatiei de aer conditionat, consumul creste cu circa 10%. În medie, un autobuz face între 12-20 de curse, în functie de lungimea traseului, circuland între 16-18 ore. De regula, instalatia de aer conditionat este pornita atunci când temperatura atmosferica depaseste 30°C”, ne-au declarat surse din Primaria Bucuresti.