Parintii sunt, insa, mai hotarati in privinta tipului de scoala pe care si-l doresc pentru copiii lor dupa terminarea gimnaziului, cei care nu s-au hotarat sau nu se implica in aceasta decizie reprezinta numai 8 procente din parintii chestionati.

Aproximativ 50 la suta din elevii ultimului an de gimnaziu aleg un liceu teoretic, considerand ca asa ar putea avea mai multe optiuni in viitor, iar 30 la suta dintre ei aleg studii postgimnaziale, in functie de recomandarile cunoscutilor sau in functie de apropierea de casa, arata acelasi studiu. Totodata, numai jumatate din elevii chestionati sunt hotarati in privinta carierei pe care si-o doresc si, in consecinta, se pregatesc pentru aceasta.

Numarul mare de elevi indecisi, este motivat, in studiul mentionat, de lipsa informatiilor care sa-i ajute sa stabileasca un raport realist intre posibilitatile si aspiratiile lor si oferta pietei de munca si de lipsa unei consilieri avizate in aceasta privinta.

Citeste si:

Conform cercetarilor in psihologia educationala, consilierea scolara ar trebui sa inceapa inca din primii ani de scoala, in directia descoperiirii competentelor si intereselor copiilor.

"Nu numai elevii, dar nimeni nu poate invata ceva de care nu este interesat. Pentru a ajunge la performante trebuie, in primul rand, sa iti placa ceea ce faci. Copiii ar trebui implicati, inca din clasele primare, in activitati extracurriculare si jocuri prin care profesorii sa depisteze care sunt interesele lor si sa ii indrume in acea directie. Numai descoperirea timpurie a acestor competente poate duce la excelenta intr-un domeniu", precizeaza, intr-unul din tratatele sale, Joseph S. Renzulli, profesor de Psihologie Educationala la Universitatea Connecticut.