Lupta dintre cele doua gazete specializate in domeniul sportului a inceput printr-o reducere substantiala a preturilor. Folosind pretextul primaverii si al editiilor locale, "Pro Sport" a inceput jocul preturilor taind 2.500 de lei din costul de raft al publicatiei. "'Pro Sport>> a decis sa investeasca in cele sapte editii locale, iar 7.500 de lei nu este un pret bun pentru provincie", explica Razvan Corneteanu, director executiv in cadrul Ringier. Contraatacul "Gazetei Sporturilor" a venit la doar 24 de ore, rezultatul simtindu-se in buzunarul cititorilor cotidianului, care vor plati cu 3.000 de lei mai putin decit inainte. "Gazeta Sporturilor" costa acum 5.000 de lei. "Nu 'Gazeta>> a pornit razboiul pretului. Dar nici nu putea sta pasiva. De fapt, 'Gazeta>> a urmarit un singur lucru: ca oamenii sa aleaga la preturi comparabile calitatea net mai buna. Pina la urma, lupta se duce in mintea cititorului. Acolo trebuie sa convingem. Dar ea trece prin buzunar!", sustine Catalin Tolontan, redactorul-sef.

Fiecare cu atuul lui

Pentru "Gazeta Sporturilor" asul din mineca este Antena 1, cele doua institutii media facind parte din acelasi trust de presa: Intact. Potrivit lui Tolontan, numai pe aceasta televiziune, "Gazeta Sporturilor" obtine zilnic o medie de 25 de GRP-uri (Gross Rating Points-audienta bruta totala). Pe cit avantajul de mare, pe atit si nemultumirea concurentei. "'Gazeta Sporturilor>>, profitind de un vid legislativ, face concurenta neloiala. Au la dispozitie o televiziune cu mii de GRP-uri", apreciaza Corneteanu.

Nici "Pro Sport" nu se lasa mai prejos, avind in spate compania Ringier, si deci isi poate permite sa arunce in lupta mai multi bani. "Prin reducerea preturilor, "Gazeta" ne-a facut jocul. Au facut greseala sa intre pe o piata unde Ringier este imbatabil. Aceasta pentru ca la Ringier se cheltuiesc bani din ceea ce se produce, spre deosebire de Intact, unde toate publicatiile au pierderi", sustine Corneteanu.

Bataia pe campanii

In afara de pret, cele doua publicatii concurente au scos in lupta o intreaga gama de tactici de marketing si publicitate. "'Gazeta>> va insista pe marketingul continutului, pe promovarea de subiecte si pe actiunile gen 'Gazeta iti aduce vedete in liceu>> sau 'Divizia A Sexy>>, care sint forme inovative pe piata mass-media din Romania. Toate acestea ne-au adus statutul de lider", ne-a spus Tolontan. De asemenea, cititorii publicatiei se vor putea bucura in continuare de promotiile si jocurile deja consacrate precum "Echipa Fantastica" si proiectul "Club Gazeta". Potrivit lui Tolontan, "Gazeta" are in plan si o alta campanie de publicitate, in afara de cea prin care anunta reducerea de preturi. De campania "Gazetei Sporturilor" se ocupa agentia de publicitate Headvertaising.

Citeste si:

La rindul lor, reprezentantii "Pro Sport" sustin ca vor continua campaniile aflate acum in desfasurare pe toate canalele media.

Cititorul aduce publicitatea

Batalia pentru cititori este implicit si o lupta pentru atragerea de publicitate. Maria Tudor, managing director in cadrul agentiei Zenith Media, ne-a spus ce anume conteaza atunci cind se decide in ce ziar va aparea o anumita reclama si ce publicatie va fi ocolita. "In alegerea oricarei publicatii de pe aceeasi nisa, tirajul este unul dintre elementele care conteaza, dar numarul de cititori si profilul acestora este mult mai important. Un alt factor se refera la calitatea publicatiei, a hirtiei si la posibilitatile creative oferite de acestea", sustine Tudor.

"Gazeta Sporturilor", in topul preferintelor

Cel mai recent Studiu National de Audienta (SNA) arata ca "Gazeta Sporturilor" are un plus de 14.902 de cititori in medie pe aparitie fata de "Pro Sport". Aceasta dupa ce anul trecut situatia era inversa. Mai precis, in timp ce publicatia "Intact" a inregistrat 513.038 de cititori pe zi, "Pro Sport" a fost citit zilnic de 498.128 de persoane. In topul cotidienelor, cele doua publicatii de sport ocupa locurile patru si cinci.