Scolarii din clasele I - IV si cei de liceu vor mai avea insa de asteptat cel putin un an pana sa scape de programa stufoasa. "Cerusem, initial, o revizuire cu 70%, in speranta ca ne vom apropia de 40%, insa am ajuns la o reducere de 30% a materiei. Programele scolare sunt in curs de aprobare, prin Ordin de ministru, astfel incat, de la 1 septembrie, o alta metodologie va sta la baza predarii materiilor, desi manualele vor fi cele vechi", a declarat Zvetlana Preoteasa, loctiitorul ministrului Educatiei, Cristian Adomnitei, aflat in concediu pentru a candida la Primaria Iasi. In ceea ce priveste revizuirea programelor scolare pentru liceu, Preoteasa a declarat ca aceasta va incepe din toamna, iar pentru nivelul primar, in vara.

Materia si ghiozdanele ii impovareaza inutil pe copii
Programul de aerisire a programei scolare a inceput in urma discutiilor cu psihologi si medici, care au afirmat ca materia ii impovareaza inutil pe copii. In plus, greutatea prea mare a ghiozdanelor ii cocosa pe copii, mai ales pe cei din clasele primare. Din acest motiv, in clasele I - IV vor exista, din aceasta toamna, dulapioare in care elevii sa isi lase culegerile. "Se vrea un sistem modern de predare, cu munca in clasa si mai putina acasa. Programele sunt definitive, dar noi suntem deschisi la schimbari, atat timp cat esenta ramane aceeasi", a precizat Preoteasa.

In principiu, din programa au fost eliminata materia care "dadea de cap foarte mult si copiilor, si profesorilor, si parintilor", adica era inutila. Spre exemplu, din istorie - disciplina care a suferit cele mai multe modificari, fiind eliminate atat teme, cat si notiuni si concepte - au fost "sterse" lectii precum "Resursele naturale", "Rolul Marii Negre" etc. In privinta religiei, programa a fost modificata complet, atat la gimnaziu, cat si la liceu, impreuna cu reprezentantii tuturor cultelor.

Zvetlana Preoteasa spune ca Ministerul Educatiei trebuie neaparat sa foloseasca toate mijloacele pentru ca elevii sa mearga, in sfarsit, cu placere la scoala: "Vrem sa aducem sistemul de invatamant cat mai aproape de ceea ce isi doresc atat parintii cat si elevii. De aceea, la absolut toate materiile se va pune accentul cat mai mult pe activitatea practica. S-a investit enorm in laboratoare si cabinete dar, in foarte multe scoli, directorii nu permit accesul in laborator la orele de biologie, de fizica, de chimie sau de informatica, de teama sa nu se strice aparatele. Le spun tuturor ca acele aparate se pot strica, avem destui bani sa le inlocuim, dar ceea ce pierde un copil in educatia lui nu se poate inlocui".