Social 12 Mai 2008 01:40
Pauzele dese, cheia marilor succese O repriza de somn la locul de munca reduce stresul angajatilor Problema stresului la locul de munca preocupa psihologii din intreaga lume. Plecand de la un studiu recent al cercetatorilor americani, psihologii romani considera ca marile companii din tara noastra nu asigura conditiile necesare pentru ameliorarea vietii angajatilor.
Psihologii romani sunt de parere ca pauzele luate de cate ori este nevoie reduc stresul la locul de munca. Cercetatorii americani sugereaza cursuri de yoga si 15 minute de somn la locul de munca, iar psihologii romani recomanda programe de lucru flexibile. “Pauzele ar trebui sa fie un subiect de meditatie pentru manageri, reducerea stresului angajatilor fiind un important factor de profit uman. Oamenii au ritmuri diferite de munca si de eficienta, astfel ar trebui implementate programe flexibile, in care angajatii sa isi poata lua pauze de catre ori simt nevoia. O persoana are nevoie de o singura pauza, in timp ce alta, pentru a-si pastra calmul si eficienta are nevoie de trei pauze in timpul programului”, a explicat psihologul Hanibal Dumitrascu. Conform studiilor, in special munca de birou prezinta multe surse de stres, lucrul mecanic scade randamentul si creste incordarea emotionala a angajatilor.

Pentru combaterea stresului la locul de munca, cercetatorii americani propun meditatia, exercitiile de relaxare, precum si cat mai multa activitate fizica. “Suprasolicitarea la locul de munca este foarte daunatoare pentru sanatatea si dezvoltarea personala. Sunt companii japoneze care amenajeaza paturi la locul de munca pentru a-si proteja angajatii. Cred ca nu este necesar sa mergem pana acolo, insa exista diferite metode de reducere a stresului. Exista exercitii de relaxare prin respiratie profunda care dureaza 4-5 minute si au rezultate foarte bune pentru reducerea stresului”, a subliniat Hanibal Dumitrascu. Un alt element care influenteaza cantitatea de stres acumulata de catre angajati pe parcursul unei zile de lucru este mediul in care lucreaza. Astfel, o camera aerisita si bine luminata, de preferat cu lumina naturala, poate creste capacitatea de concentrare a personalului, reducand efortul pe care acestia il depun pentru executarea sarcinilor de serviciu. “Din pacate, multe locuri de munca nu sunt luminate corespunzator si se simte o lipsa de aer proaspat, iar in astfel de medii oamenii isi pierd simtul orientarii, aparand astfel si probleme emotionale si relationale”, a mai explicat psihologul.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.