Si cum interesul pentru pastrarea aparentelor nu putea sa treaca neobservat de comercianti, preturile la unele produse sunt mai mari decat in alte tari ale Uniunii Europene. "In Romania se pune accent pe demonstrarea statutului social", a aratat viceguvernatorul BNR, Cristian Popa. Asa se explica si faptul ca Romania este una dintre cele mai atractive piete pentru brandurile de top din industria de lux internationala.
Aparentele conteaza! Acesta este principiul celor mai multi romani. Desi la nivelul veniturilor pe cap de locuitor suntem sub media Uniunii Europene, romanii cheltuie foarte multi bani pentru demonstrarea statutului social sau pentru a da impresia de prosperitate.

"Romania are preturi foarte mari la unele produse, fata de alte state, unde nu se pune accent pe demonstrarea statutului social", a declarat ieri viceguvernatorul BNR Cristian Popa, raspunzand unei intrebari privind pretul unor articole, in special vestimentare, mult mai mare decat in tari mai dezvoltate. Per ansamblu, preturile din Romania se situeaza la 57-58% din media UE, ceea ce arata ca potentialul de inflatie este inca ridicat, a afirmat Popa.

Asa se explica pasiunea conationalilor nostri pentru haine "de firma" sau cresterea spectaculoasa a vanzarilor de masini de lux in Romania.

Citeste si:

In primele luni ale anului, vanzarile de automobile de lux din tara noastra au crescut cu 20% fata de anul trecut. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, in primul trimestru al anului s-au vandut 42 de limuzine Lexus, dublu fata de 2007. Pentru Maseratti, cresterea a fost si mai spectaculoasa: s-au vandut de patru ori mai multe masini, adica, in total, opt.

Si vanzarile la masinile din clasa premium au crescut semnificativ. In primul trimestru, romanii au cumparat 74 de autoturisme Mercedes Benz clasa S si 16 Audi A8. Pe lista de asteptare sunt si 20 de Chevrolet-uri Corvette, precum si o suta de Cadillac-uri. Oferta este completata de marci precum Bentley, Lamborghini sau Ferrari.