Motivele invocate de liceele care decid sa diminueze clasele de uman sunt in principal doua: elevii care termina realul au mai multe variante de a alege o facultate si tot ei obtin in general rezultate mai bune la invatatura. Expertii in educatie spun insa ca posibilitatea ca un elev sa-si gaseasca un job bun pe viitor depinde mai putin de profilul urmat si mai mult de abilitatile personale.

Dragos este elev la Colegiul National "Mihai Eminescu" din Bucuresti. In opinia lui, decizia scolii de a elimina clasele de uman este una buna. "La uman vin de obicei copii mai slab pregatiti si se predau aceleasi materii, romana multa, psihologie, filosofie. Nu stiu cum se face, dar tot noi, realistii, luam note mai mari!".

Laura, eleva la liceul "Grigore Moisil" din Capitala, ne-a spus ca, treptat, la scoala unde invata a fost redus numarul claselor de stiinte sociale. "Nu mai sunt decat doua la fiecare an. Motivul pentru care s-a decis eliminarea lor este ca oferta de facultati este mai variata pentru cei care termina realul", ne-a spus tanara.

Citeste si:

"Umanistii, niste ratati"
Colegiul National "Mihai Eminescu" din Capitala a decis in urma cu doi ani eliminarea claselor de uman si suplimentarea celor cu profil real. Clasele de uman au fost desfiintate in cadrul unui consiliu, cand s-a considerat ca "umanistii sunt niste ratati care arunca someri pe piata muncii", ne-a spus un cadru didactic din liceu.

Octavian Soviany, profesor de limba si literatura romana la acelasi liceu, spune ca decizia de a desfiinta clasele de uman a intervenit pe fondul chestiunii ca elevii de la clasele de real au rezultate mai bune, "desi toate performantele deosebite, premiile la concursurile scolare au fost obtinute de elevii de la disciplinele umaniste", a adaugat profesorul. Acesta a mai specificat ca, de la anul, se va reveni la uman, prin infiintarea unei singure clase de filologie pentru elevii din primul an.

Oferta liceelor tine pasul cu cerintele elevilor
Elevii si studentii se vi­seaza informaticieni, ma­nageri si vor sa lucreze in multinationale. Putini sunt cei care isi doresc sa devina profesori. Majoritatea spun ca isi aleg jobul in functie de salariul pe care-l pot obtine la angajare. Multe dintre licee s-au ali­niat si ele optiunilor elevilor si parintilor si au suplimentat clasele de matematica-informatica.