Site-urile de recrutare de forta de munca reprezinta principala modalitate pe care o folosesc atat cei care isi cauta o slujba, cat si firmele care au nevoie de angajati.

In aceste spatii vir­tu­ale, cererea se intal­neste cu oferta, cei in cautarea unui job cerceteaza piata, iar companiile au posibilita­tea sa selecteze cei mai buni candidati.

In ultimul timp insa, angajatorii recurg si la alte metode de recrutare, precum anunturi in ziare, publicitatea outdoor, targurile de joburi si recomandarile primite de la actualii angajati.

Citeste si:

Cei care apeleaza aproape in proportie de suta la suta la portalurile de recrutare sunt studentii si tinerii absolventi de facultate. Reprezentantul companiei de recrutare Catalyst Recruitment Services, Dragos Gheban, a apreciat ca acest lucru se datoreaza faptului ca tinerii au in majoritate acces la internet si este cea mai facila posibilitate de a-si gasi un job. Procentul celor care apeleaza la aceasta metoda de recrutare scade odata cu varsta, dar exista si clienti de 40-50 de ani, ale caror CV-uri sunt completate, cel mai adesea, de copii sau de rudele mai tinere.

Pe langa cei care aplica pentru slujbele oferite de companii, in ultimul timp a aparut si categoria celor care isi posteaza CV-ul public si asteapta sa fie contactati de angajatori. Gheban spune ca este vorba despre specialisti si seniori cu un nivel ridicat de experienta, care nu gasesc printre slujbele oferite pe net jobul potrivit pentru competentele lor.

Specialistii cei mai cautati - marketing, IT si ingineri
Tinerii care apeleaza cel mai des la site-uri de recrutare sunt cei care au studiile universitare finalizate sau cei in an terminal, pentru a-si gasi un loc de munca full-time. Oferta pentru studentii care vor o slujba part-time este mai putin intalnita, pentru ca, pe fondul deficitului de personal, firmele au nevoie de angajati cu norma intreaga.