In prezenta lordului Digby Jones, ministrul britanic al comertului si a lui Cristian Topescu s-a lansat primul „carucior cu rotile pentru sport” romanesc.

Manevrabilitatea „prototipului” a fost testata de 15 sportivi paralizati de la brau in jos care au jucat intr-un meci de baschet si o partida de tenis demonstrative.

Romania va exporta in Africa si Asia „scaune rulante pentru baschet si tenis” la preturi de dumping
Ieri s-a lansat primul scaun rulant romanesc pentru sport. Caruciorul, care va costa 450-500 euro, a fost proiectat in Canada de catre un roman angajat al fundatiei Motivation UK si va fi produs intr-un atelier cu 16 angajati din Bragadiru, dintre care jumatate sunt imobilizati in scaune rulante. Aproximativ 90% din productia anuala de 800 carucioare va merge la export, in tari din Africa si Asia, in timp ce doar 50 de scaune vor ajunge in acest an la sportivii cu handicap locomotor din Romania.

Explicatia cererii mici in tara noastra o da Cristian Ispas, director general al Fundatiei Motivation Romania: „La noi sporturile pentru persoane cu handicap sunt la inceput. Numai vreo 300 de romani in carucior practica sportul, o firimitura, daca ne raportam la un total de 79.000 de persoane cu handicap fizic”. Ghiorghi Filip, managerul de vanzari al Motivation Romania, la randu-i paralizat de la brau in jos, explica diferentele intre un carucior cu rotile obisnuit si un scaun rulant pentru sport: „Rotile mari au o inclinatie care da voie sa se faca pivotarea foarte usor in timpul unui meci. De asemenea, rotile principale fiind amplasate putin mai in fata, se schimba centrul de greutate si carucioarele merg mai usor. Pentru ca in urma schimbarii centrului de greutate scaunele rulante se destabilizeaza, ca sa nu cada jucatorii pe spate, atat cele de tenis si cele de baschet au cate cinci roti, avand in plus o roata mica in spate, de siguranta. Scaunul de baschet e dotat si cu o bara de protectie in fata care nu-ti da voie sa-l agati cu carutul pe adversar, pentru ca atunci cand joci om la om te atingi de el si poti sa-l accidentezi”.

Aceste carucioare nu pot fi folosite pe strada, ci doar pe terenuri drepte din cauza celei de-a cincea roti, care la cea mai mica bordura sau inclinatie impiedica inaintarea. „E ca si cum ai compara o Dacia papuc cu un Ferrari cu garda la sol foarte joasa”, spune Ghiorghi Filip. Scaunele rulante pentru sport produse in Romania sunt o varianta low-end realizata din otel si cantaresc in jur de 15 kilograme, comparativ cu cele 4 kilograme ale carucioarelor de 5000 euro, din fibra de carbon si titan.


Despre autor:

Gandul

Sursa: Gandul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.