Ministerul Transporturilor nu se poate ralia la ideea de eliminare a rovinietei, pentru ca aceasta este in prezent singura sursa de venit a CNADNR SA pentru platile de disponibilitate. "Avand in vedere necesitatea mentinerii si obtinerii de surse de finantare pentru lucrarile de infrastructura rutiera, nu putem fi de acord cu renuntarea la o sursa financiara sigura, fara a analiza si fundamenta o alta optiune", se arata intr-un comunicat de presa remis de MT agentiei NewsIn.

Oficialii ministerului sunt de parere ca propunerea reprezentantilor CNR nu este viabila si de aceea nu se poate lua in calcul modificarea structurii bugetului de stat si a surselor de constituire a acestuia.
Desi din cauza disputelor cu privire la rovinieta cele doua parti nu au semnat un protocol, in urma discutiilor purtate luni intre Ministerul Transporturilor, reprezentat de secretarul de stat Septimiu Buzasu si reprezentantii asociatiilor si patronatelor din domeniul transporturilor rutiere (CNR), ministerul de resort a propus unele solutii pentru rezolvarea pozitiva a unei parti din revendicarile aflate in aria de competente a acestuia. Astfel, MT s-a aratat dispus solutionarii problemelor privind infiintarea organismului unic de control in trafic, eliminarea autorizatiilor speciale de transport (AST) pentru marfurile divizibile, sau eliminarea segmentelor de drum cu portanta inferioara fata de portanta drumului european in situatia aplicarii unor restrictii de circulatie.

De asemenea, Ministerul Transporturilor a raspuns pozitiv ideii de elaborare a cadrului legislativ coerent pentru desfasurarea in cele mai bune conditii a activitatii de transport rutier, numirea in cadrul Consiliului Drumurilor a cinci reprezentanti ai transportatorilor rutieri, amenajarea parcarilor la standarde europene, obligarea furnizorilor de marfuri divizibile la cantarirea omologata a camioanelor si sanctionarea egala cu a transportatorilor in cazurile de depasire, precum si ridicarea standardului de pregatire profesionala a personalului specializat la nivelul cerintelor comunitare, sau problema distantelor tarifare.

"Ministerul Transporturilor va pune in aplicare toate solutiile din aria sa de competenta in vederea imbunatatirii conditiilor de transport si a mediului de afaceri pentru firmele de transport si este deschis oricaror propuneri care pot fi aplicate in acest sens", e mai arata in comunicatul remis NewsIn.

Citeste si:

Pe de alta parte, reprezentantii transportatorilor precizeaza printr-un comunicat de presa ca au luat hotararea de a declansa protestul la nivel national in termen de 30 de zile, pentru ca in cadrul intalnirii de luni, reprezentantii Ministerului Transporturilor au conditionat semnarea protocolului si continuarea negocierilor de renuntarea la punctul cu privire la eliminarea rovinietei.

"Urmare acestei conditionari, reprezentantii Consiliului National Rutier au fost fortati sa paraseasca negocierile. In consecinta, Consiliul National Rutier a hotarat declansarea protestului la nivel national, in termen de 30 de zile", se precizeaza in comunicatul remis NewsIn.

Mai mult, transportatorii rutieri se plang de faptul ca in ultimele trei zile, reprezentantii Ministerului Transporturilor (Autoritatea Rutiera Romana, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania) au efectuat controale discretionare, doar la autovehiculele comerciale, carora le-a fost verificata rovinieta, in conditiile in care rovinietele nu se mai gasesc in punctele adiacente drumurilor nationale (benzinarii), iar sanctiunile aplicate au ajuns pana la 9.000 de lei pentru un singur autovehicul.

In ultimele 3 zile (...) reprezentantii Ministerului Transporturilor, cunoscand faptul ca rovinietele nu se mai gasesc in punctele adiacente drumurilor nationale, au trecut la controale discretionare, respectiv doar la autovehiculele comerciale referitoare la existenta rovinietei", se arata in comunicatul CNR.