"Gradul de severitate al accidentelor plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa ca siguranta a circulatiei, cu o medie de o persoana decedata la trei persoane grav ranite, mult peste media europeana de 1/40, dar in urma Rusiei, Ucrainei sau Bulgariei cu rapoarte de 1/6, 1/7 si 1/8, ca sa nu mai vorbim de tarile cu traficul cel mai sigur din Europa, Marea Britanie (1/93), Germania (1/63), Austria si Italia (1/53). Din 1990 si pana azi, soselele din Romania au facut mai multe victime decat un razboi: peste 40.000 de morti si sute de mii de raniti", a declarat, luni, presedintele Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie (AVAC), Marian Nedelescu.

In Romania, in loc sa scada, numarul accidentelor a crescut cu 50%, iar riscul de deces in accidente rutiere este de 68, adica de sapte ori mai mare decat in Marea Britanie.

Asociatia pentru Siguranta Rutiera, care cuprinde mai multe ONG-uri printre care si AVAC, a constatat, in urma unor studii statistice, ca numai in primul trimestru al anului 2008 au murit zilnic in accidente rutiere 6-7 persoane, in timp ce aproape 10-15 persoane sunt ranite grav.

De la inceputul anului si pana in prezent, numai sambata si duminica s-au produs 358 de accidente rutiere. De exemplu, in acest week-end, sambata au avut loc in tara 26 de accidente grave care s-au soldat cu sapte morti si trei raniti, iar duminica 82 de accidente soldate cu 20 de morti si opt raniti.

Citeste si:

"Este revoltator ca am ajuns ca Romania sa fie singura tara unde numarul accidentelor nu mai scade ci creste vertiginos", a spus vicepresedintele AVAC, Adrian Ionescu.

Vicepresedintele AVAC a subliniat in cadrul conferintei de presa ca printre cauzele producerii accidentelor se numara viteza neadaptata la conditiile de drum, starea precara a sigurantei rutiere in Romania si mai ales a drumurilor.

"Centura Ploiesti Vest trebuia sa se termine, Autostrada Soarelui este reabilitata atat de bine incat drumul este numai valuri, valuri, centura Sibiului nu este nici la aceasta ora finalizata si in plus nimeni din CNADNR nu a fost nici macar mustrat", sustine reprezentantul AVAC.

Reprezentantii ASR au cerut ca din Compania Nationala a Drumurilor Nationale din Romania (CNADNR) sa fie demise toate persoanele responsabile de siguranta rutiera. De asemenea, acestia au mentionat faptul ca nu exista comunicare intre Compania Nationala a Drumurilor Nationale din Romania si ceilalti factori implicati in siguranta rutiera.