Parerea generala este ca intelectualilor nu le pasa de aparente. Inca persista in cultura populara imaginea romantica a intelectualului in turnul sau de fildes, departe de trenduri efemere si de preocupari futile. Si sint, intr-adevar, exista intelectuali care confirma aceasta prejudecata, insa majoritatea se folosesc de haine pentru a-si sublinia apartenenta la o cultura sau alta, la o anumita ideologie sau pur si simplu ca statement.

Intelectualilor le place sa se creada despre ei ca sint intelectuali, si asta este adesea o sursa de motivatie puternica atunci cind isi aleg hainele. Sint artisti precum Dan Perjovschi, complet dezinteresat de felul in care arata si care ne-a obisnuit cu aceleasi plete neingrijite si jeansi tociti, indiferent daca apare la MoMa din New York sau la un eveniment marunt in Club A.

Exista si artisti precum Dumitru Gorzo, care-si comanda cu atentie butonii de la camasa si ii este client fidel designerului roman Matei Corvin care creeaza, special pentru el, cizme unicat in culori isterice si genti excentrice si apare adesea in public in tricouri in culori vii si jeansii pe care ii place sa-si stearga pensulele in timp de lucreaza.

Citeste si:

Sint intelectuali precum Constantin Balaceanu-Stolnici, Neagu Djuvara sau Patapievici care socheaza prin stilul accentuat retro: „Papionul se regaseste azi ca parte a unor vestimentatii de show - clovni sau stripperi, dar cred ca preferinta lui Patapievici pentru papion, desi usor ilara, este mai degraba un semn de apartenenta la o societate «old school» in care intelectualitatea avea un cuvint mai greu de spus“, comenteaza stilista Dana Anghel.

Cit despre esarfa omniprezenta la gitul lui Neagu Djuvara, stilista o atribuie influentei modei franceze de secol al XIX-lea. Stilista comenteaza si tinuta lui Gabriel Liiceanu: „Liiceanu, intelectualul intreprinzator, mixeaza cultura cu businessul cam in acelasi fel in care mixeaza tricoul cu sacoul. Combinatia ii da un aer tineresc si nonconformist“.