Atentie, soferi! 120 de strazi principale din Capitala au un regim special. Firmele care vor castiga prin licitatie lucrarile de intretinere a acestor artere sunt obligate de municipalitate sa incheie un contract cu o societate de asigurari pentru a-i despagubi pe conducatorii auto care si-au rupt masinile prin aceste zone. Gheorghe Udriste, directorul executiv al Directiei Transporturi Drumuri si Sistematizarea Circulatiei, ii invata pe conducatorii auto cum sa-si recupereze banii.

La ora actuala, exista un program care va fi aplicat pentru prima oara in Romania si care vizeaza intretinerea strazilor si a bulevardelor iesite din garantie. Acest proiect de intretinere post-garantie are in vedere 120 de strazi principale din Bucuresti. In acest scop, se vor face licitatii pentru firmele care sa preia sarcina de intretinere a bulevardelor respective. Soferii au de ce se bucura, avand in vedere ca firmele care vor gestiona strazile acestea trebuie sa incheie un contract separat cu o societate de asigurare. In cazul in care un conducator auto isi va avaria masina pe una dintre aceste 120 de strazi din cauza gropilor va putea fi despagubit de societatea de asigurare.

Ce e de facut?

Directorul executiv al Directiei Transporturi Drumuri si Sistematizarea Circulatiei, Gheorghe Udriste, ne-a explicat ce va trebui sa faca soferul care se va afla intr-o asemenea situatie. Avarierea masinii va trebui sa fie constatata de un politist de la Circulatie, care va face un proces-verbal in acest scop. Apoi pagubitul se va adresa Primariei Capitalei, pentru a identifica "gestionarul" lucrarilor de intretinere pe strada pe care s-a produs accidentul. La randul ei, firma se va adresa societatii de asigurare, pentru ca soferul cu masina avariata sa-si primeasca daunele cuvenite.

O alta noutate este aceea ca, in cazul in care pe strada respectiva se vor face diverse lucrari, cum ar fi schimbarea retelei edilitare, va trebui sa existe un contract clar intre firma gestionara si societatea care executa lucrarile edilitare, astfel incat cea din urma sa se oblige la refacerea carosabilului, dupa terminarea lucrarilor. "Intentionam ca in viitor aceasta procedura sa fie extinsa si la celelalte strazi din Bucuresti", ne-a declarat directorul Gheorghe Udriste. Trebuie sa mentionam ca Bucurestiul are in total 5.340 de strazi, dintre care 365 sunt de prim rang, acestea din urma reprezentand si traseele mijloacelor de transport in comun.

Unde se va lucra?

Primaria Capitalei se afla acum in faza in care incheie anumite programe de reabilitare a strazilor, deruleaza alte programe, dar in acelasi timp pregateste programe noi, care se vor derula in urmatorii ani. Un proiect aflat la final este cel finantat de Banca Europeana de Investitii, pornit in 2003, pentru refacerea a 40 de bulevarde principale din Bucuresti, care a insemnat o investitie de 32 de milioane de euro. In cursul acestui an, se va lucra si se vor finaliza ultimele trei bulevarde din acest amplu program, si anume Soseaua Viilor, Soseaua Grozavesti si Soseaua Chitilei.

Un alt program, de data aceasta sustinut de la bugetul local, vizeaza refacerea a 15 bulevarde importante ale Capitalei, unele aflate in interiorul orasului, in timp ce altele reprezinta cai de intrare in Bucuresti. La aceasta ora, programul se afla in faza in care firmele se precalifica pentru a castiga cele opt pachete de licitare.

Printre cele mai importante trasee care vor fi refacute sunt bulevardele Camil Ressu, Theodor Paladi, Giurgiului, Basarabiei, Unirii si Independentei. Plombarea si amenajarea de covorase asfaltice prezinta un alt program derulat de Primaria Capitalei, unele strazi intrand deja in lucru, iar altele fiind in pregatire. Suma de la bugetul local pentru acest scop se ridica la 2.000 de miliarde de lei. La acestea se adauga programele de reabilitare a strazilor secundare, aflate deja in lucru, care sunt sustinute si monitorizate de primariile de sector.

Lucrari de sector

Administratiile de sector vor demara in perioada urmatoare lucrarile de reabilitare a strazilor care le apartin. Astfel, in Sectorul 1 se va interveni in zona centrala, Chitila, Laminorului, Damaroaia, Grivita, Aviatiei, Baneasa. Si in Sectorul 2 vor incepe lucrarile la 80 de strazi, iar alte 28 vor intra in perioada 1 iunie-15 noiembrie intr-un program de reabilitare. Si Primaria Sectorului 3 deruleaza in acest an un amplu program de investitii privind modernizarea sistemului rutier.

Astfel, 153 de strazi vor fi modernizate cu fonduri provenite de la BEI prin proiectul derulat impreuna cu Primaria Capitalei, iar cu banii alocati de la bugetul local vor fi refacute zonele: Darabani, Malu Rosu, 19 Noiembrie, Barcarolei (Gara Catelu-Industriilor), Barcarolei (Industriilor - Valsanesti), Deltei, Mureseni, Popa Florea, Sebes, Intr. Sectrorului, Ticus (Conacului), Valea Sadului si Vasile Voiculescu.

De asemenea, vor fi continuate lucrarile incepute anul trecut pe: Ticus (Rubinului- Nicolae Grigorescu), Mos Ion Roata (N. Rosu-Gara Catelu), Romulus (Calea Calarasilor), Fetesti (Jean Steriadi-Drumul Fagetului), Gospodariei (Prevederii- Stefan Constantin), Lacul Greaca (Industriilor-Valsanesti), Barajul Sadului (Lucretiu Patrascanu-Liviu Rebreanu) si Ion Minulescu (Octavian-Splaiul Unirii).

Lucrari de reabilitare, respectiv modernizare a sistemului rutier se vor executa si in Sectorul 4. Pentru inceput se vor face pe Str. Jirului, Str. Cararuia, Str. David Ilie. In acest moment, se continua lucrarile de modernizare a sistemului rutier pe Str. Drumul Jilavei III si pe Str. Radu Voda. Lucrari de reparatii ale carosabilului si trotuarelor se vor executa in mai multe zone din sector.

In sectorul 6 se repara

Primaria Sectorului 6 repara strazi in Cotroceni, Drumul Sarii, Militari, Grozavesti, Giulesti si Drumul Taberei. Valoarea investitiei se ridica la 54 de miliarde de lei. Primarul Cristian Poteras ii avertizeaza pe conducatorii auto sa evite in aceste zile strazile: Gen. Dr. Severin, din Cotroceni; Gen. Culcer Ion din Drumul Sarii; Parafinei, Costin Nenitescu, Gurahont, Petuniei, Nicodim, Furtunei, Copacului, Corcodusului si Spacu Gheorghe din Drumul Taberei; Bd. Anul 1864, Lamaseni, Putna, din Militari; Atanasie Stoicescu din Grozavesti si Str. Cornului, Intrarea Sabareni, Intr. Craiovei, Intr. Frasinului din Giulesti.

Se refac podurile si pasajele

Municipalitatea are in vedere demararea in viitorul apropiat a unor ample programe vizand refacerea podurilor si a pasajelor, dar si a intersectiilor. In privinta podurilor si a pasajelor, este vorba despre Podul Grozavesti, Bordei, pasajele Grant, Obor, Victoria si Marasesti. Un alt program vizeaza reabilitarea intersectiilor sau a pietelor, precum zonele Cuza, Cotroceni, Grozavesti-Milea, Arcul de Triumf, Gara de Nord, Calea Plevnei-Giulesti-Orhideea, Piata Presei Libere, Eroii Revolutiei, Soseaua Andronache, Tei-Toboc.


Despre autor:

Sursa: Realitatearomaneasca.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.