Pictorul si colectionarul Vasile Parizescu, presedintele Societatii Colectionarilor de Arta din Romania, a declarat astfel ca, opera lui Balasa este "atat de mare si de profunda", incat este "insignifianta" estimarea ei in bani.

Parizescu a mai declarat si ca Balasa a lasat in urma "capodopere ce vorbesc despre existenta sa efemera, dar vesnica" si si-a exprimat admiratia pentru "simbolurile colorate" din opera prietenului sau.
Scriitorul si criticul de arta Tudor Octavian, fost elev al pictorului, spune ca Sabin Balasa era "un caracter accentuat, incomod pentru cei din jur". "Am avut cu Balasa o relatie de fratie, mai degraba, decat relatia de la magistru la discipol, indiferent de ce a zis lumea, caci asta ar fi insemnat sa ne negam tineretea noastra".

Scriitorul a acceptat sa dezvaluie faptul ca la un moment dat, a vandut un tablou al lui Balasa, deoarece avea nevoie urgenta de bani. "Balasa a aflat ca am vandut acest tablou si m-a certat ca l-am vandut prea ieftin."Scriitorul a mai spus ca, in schimbul panzei vandute, Balasa i-a daruit un alt tablou.

Citeste si:

Balasa a tinut sa sublinieze si faptul ca a introdus in arta plastica romanesca "un realism liric profund", a mai subliniat Octavian.

Pictorul Stefan Caltia a declarat de asemenea ca Sabin Balasa a fost un "pictor harnic" si un "coleg corect".
Criticul de arta Pavel Susara a spus de asemenea, ca regreta disparitia lui Balasa, chiar daca relatia sa cu artistul "nu a fost una dintre cele mai cordiale”.

„Disparitia unui artist este un lucru ireparabil, deoarece acesta lasa in urma o opera care nu este niciodata incheiata. Este o pierdere pentru viata publica, iar opera sa urmeaza sa fie judecata cu detasare fata de contextul social viciat”, a mai adaugat Susara.