Social 2 Aprilie 2008 01:46
Greselile de ortografie de pe eticheta produsului, precum si siglele de proasta calitate ascund de cele mai multe ori firme-fantoma. Pentru a ne feri de falsuri, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului nu are solutii.

In schimb, ne vinde un pont: «Unele oferte sunt prea bune pentru a fi adevarate».
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului avertizeaza ca falsurile pot fi extrem de periculoase, de la cosmetice care pot provoca iritatii ale pielii pana la piese de masina ce pot cauza accidente. Vicepresedintele ANPC Gheorghe Ciubotaru admite ipoteza existentei unor retele de producatori care obtin bani, folositi ulterior in scopuri ilicite, din comertul cu falsuri din Romania.

“In general, pirateriile si falsurile vin din tari cu traditie in acest tip de comert, cum ar fi Africa de Sud, India, Mongolia. Aproximativ 70% dintre produsele contrafacute provenite din aceste piete reprezinta aur, pietre si metale pretioase, la mare cautare fiind mercurul si pietrele brute”, a explicat vicepresedintele ANPC. “Fata de alte forme de comert, cum ar fi traficul de droguri, fabricarea si comercializarea pro
duselor contrafacute reprezinta o forma mai accesibila, mai putin verificata”, ne-a declarat Costel Stanciu, presedintele Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania.

Potrivit ANPC, pe piata din Romania, falsurile se regasesc mai ales in produsele vestimentare, electronice (provenite din Bangkok). Pe de alta parte, reprezentantii Asociatiei Exportatorilor din Romania, afirmau ca 70% din hainele importate de tara noastra sunt chinezesti. In pofida controalelor permanente, reprezentantii ANPC recunosc ca pe piata apar mereu produse neconforme cu eticheta sau care nu respecta formele contractuale si se dovedesc a nu fi originale. In astfel de cazuri, produsele sunt oprite de la comercializare si notificate printr-un sistem rapid de alerta la nivel european.

APC: 90% dintre romani cumpara falsuri din cauza saraciei
Romania este invadata anual de produse contrafacute, falsuri ordinare, produse de proasta calitate care pun in pericol sanatatea cumparatorilor. Pentru a fi vandute in cantitati cat mai mari, acestea fie stalcesc numele unor marci de prestigiu pentru a crea confuzie - adidasi Adibas, electronice Sonya -, fie sunt vandute la un pret foarte mic, pentru a da cumparatorului iluzia ca a facut o afacere. Astfel de produse continua sa intre in tara in pofida controalelor si a protocolului existent la nivelul vamilor in ceea ce priveste operatiunile si importurile din tari non-europene. Reprezentantii Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania sustin ca la originea invaziei de falsuri stau ineficienta autoritatilor, precum si puterea de cumparare redusa a romanilor. “In Romania aproape orice se contraface, de la medicamente la imbracaminte.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.