Social 29 Martie 2008 00:00
La Targul de turism Bucuresti se vinde orice in afara de Romania. Presa romaneasca este acuzata de lipsa de patriotism, pentru ca ar denigra imaginea tarii, insa realitatea este ca turistii straini sunt putini, serviciile proaste, preturile fabuloase raportate la calitate
"Turismul este o sansa pentru dezvoltarea economica a Romaniei. Tara noastra are locuri minunate, multe obiceiuri frumoase". Suntem deja obisnuti cu aceste afirmatii facute de autoritatile responsabile cu dezvoltarea turismului. Insa realitatea este alta. Romania continua sa fie depasita de vecinele ei pe acest segment si continua sa obtina venituri nesemnicative din turism. Turistii straini sunt putini, serviciile proaste, preturile nesimtite raportate la calitate. Potrivit Ziua, toti cei implicati in acest sector incearca sa arunce pisica in curtea celuilalt. Hotelierii acuza autoritatile pentru fiscalitatea prea mare, autoritatile centrale spun ca cele locale ar trebui sa se implice mai mult, angajatii din hoteluri si restaurante sunt nemultumiti de salarii, iar marii pierdanti sunt turistii. Mai mult, pentru succesul de anii trecuti al bulgarilor, au fost acuzati ziaristii sau reporterii pentru ca au prezentat in culori frumoase aceasta destinatie.

Crestere la extern

La targul de turism din aceste zile, participa 300 de firme, de actori de pe piata turistica insa ceea ce se vinde cel mai bine este turismul extern - outgoing. Romania continua sa ramana o destinatie de week-end sau pentru turismul de afaceri. Cu greu vin straini sa-si petreaca vacantele in Romania. In ceea ce priveste romanii care-si pot permite sa plece in vacante, numarul acestora este din ce in ce mai mare.
"Creste numarul romanilor care cumpara vacante. Daca acum cativa ani 10% dintre romani plecau in vacante acum numarul acestora s-a triplat. Dintre acesti turisti un procent foarte mic puteau sa plece in strainatate. Acum 40% dintre cei care pleaca in concedii aleg sa mearga peste hotare. Viteza de crestere este mai mare pe extern", ne-a declarat Adrian Voican presedinte BIBI Touring.

Alternativa la ANTREC

In aria turismului rural a aparut de ceva timp Patronatul de Turism Rural Ecologic si Cultural din Romania. Aceasta asociatie, care are un an de la infiintare, a adunat sub umbrela ei asociatii ale pensiunilor din peste 20 de judete. "Avem in intentie sa promovam mai mult aceasta parte a turismului romanesc. Avem parteneriate cu asociatia patronatului producatorilor agricoli din Maramures, ai patronatului micilor mestesugari, oferind astfel turistilor posibilitatea sa consume si sa cumpepe produse traditionale. Tinta noastra pentru 2009 este sa avem 40-50% din structurile clasificate ale turismului rural din Romania", ne-a declarat presedintele Patronatului Livia Sima.

La cea de-a doua editie a Targului de Turism Bucuresti, organizatorii spun ca au inceput sa creeze o istorie a unui targ special pentru bucuresteni. Cresterea spatiului de expunere, pe care au programat-o anul acesta, are la baza interesul de care s-a bucurat TTB 2007, atat din partea expozantilor cat si din partea vizitatorilor. De aceea, pentru anul acesta si-au propus sa intreaca prima editie, atat ca spatii cat si ca facilitati, adaugand un plus intregului eveniment, tinand cont de invatatura primului.

Organizatorii TTB 2008, Interpress Turism si ANAT Bucuresti, invita membrii ANAT sa se inscrie la cea de-a doua editie a targului, care se va desfasura in Parcul Izvor, intre 9 si 11 mai 2008.

Potrivit Out4aWAlk, pe o suprafata de 7000 mp, intre orele 10.00 si 18.00, isi vor prezenta ofertele numerosi tour operatori, agentii de turism din Bucuresti, dar si din tara si strainatate, hoteluri, companii de transport, asociatii patronale, mesteri si artisti populari etc. Evenimentul va fi organizat, ca de obicei, intr-un cort de mare dimensiune cu standuri in interior.

Cresterea spatiului de expunere, pe care am programat-o anul acesta, are la baza interesul de care s-a bucurat TTB 2007, atat din partea expozantilor, cat si din partea vizitatorilor. De aceea, vrem sa fim pregatiti cat mai bine, atat ca spatii, cat si ca facilitati, adaugand un plus intregului eveniment, tinand cont de invatatura primului. Ne dorim ca vizitatorii sa fie si mai bine primiti, iar expozantii sa castige in confort si sa-si atinga targeturile. Va reamintim pe aceasta cale ca TTB este un targ cu vanzare. La editia de anul trecut au participat 50 de firme si au fost inregistrati peste 10.000 de vizitatori!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.