Smart-cardurile infailibile ramin doar un mit in Romania. In ciuda tehnologiei avansate prin care sint construite si in ciuda modalitatilor numeroase de codificare a datelor personale inscrise in memorie, un client al ING Bank Romania a semnalat ziarului Cotidianul ca a suferit pierderi dupa ce cardul sau cu cip a fost clonat. Acest lucru s-a intimplat in primul rind din cauza faptului ca sistemul de ATM si POS-uri din Romania nu este inca pregatit in totalitate pentru aceasta tehnologie. Mai mult, Inspectoratul General al Politiei a confirmat pentru ziarul nostru ca investigheaza mai multe cazuri de acest tip impreuna cu directiile de specialitate ale bancilor. Pagubitul a fost nevoit sa isi blocheze contul detinut la banca dupa ce a constatat frauda.

In acest caz insa, se pare ca vina nu apartine bancii in cauza, adica ING Romania, ci sistemului de acceptare, in general, care nu a reusit inca sa devina compatibil cu tehnologia de realizare a cardului. „Piata din Romania nu este compatibila inca in totalitate cu tehnologia EMV (cip). In prezent, cardurile cu cip sint duale, avind atit cip, cit si banda magnetica, datorita incompatibilitatii retelei de terminale bancare. Datorita tehnologiei EMV, informatia de pe cip nu poate fi copiata, ci doar cea de pe banda magnetica“, a explicat pentru Cotidianul Adrian Apolzan, seful directiei carduri a ING Bank. Banca mentionata se situeaza pe prima pozitie in Romania in privinta gradului de acceptare a cardurilor cu cip, in conditiile in care 91% din reteaua proprie de ATM si POS-uri este compatibila cu aceasta tehnologie. Reprezentantii bancii sustin ca, in comparatie cu media europeana, ING se situeaza la un nivel minimal al fraudelor. „Toti clientii posesori de carduri sint protejati conform reglementarilor nationale si internationale in domeniu“, mai spun cei de la ING.