Sunt multe feluri in care poti ajuta un batran sa se descurce in fata provocarilor nemiloase ale tranzitiei: poti sa-l ajuti sa traverseze o artera supraaglomerata, poti sa-l imbrancesti in trafic pentru a usura efortul bugetar al guvernului sau poti opri circulatia cu totul, ca sa protejezi specia batranilor. Cu o asemenea problema s-a confruntat recent primarul sectorului 3, dl Liviu Negoita.

Care a oprit circulatia, fara sa intrebe daca batranul chiar vrea sa traverseze strada. Zona batrana a Bucurestiului - cunoscuta sub denumirea de "centrul istoric" - a beneficiat recent de o neasteptata mana de ajutor din partea dlui primar Liviu Negoita, in sectorul caruia incape istoria Capitalei: primarul a restrictionat circulatia masinilor prin zona batrana. Fara sa intrebe batrana daca vrea sa traverseze. Initiativa a starnit un amplu ecou de injuraturi in randul rezidentilor din zona, mai ales al celor care au investit aici.

Practic, pentru unii intreprinzatori, efectul a insemnat reducerea la 10% a incasarilor; cativa dintre acestia au pus deja lacatul pe magazine, nu atat pentru ca nu pot ei sa ajunga cu masina la sedii, cat pentru ca masura a pustiit zona de clienti. |ncercand sa renegocieze solutiile de "salvare a zonei" cu primarul, reprezentantii investitorilor au descoperit ca primarul Negoita considera ca faptul ca a fost ales inseamna ca, practic, s-a consultat cu alegatorii pentru orice trasnai i-ar trece prin minte. Totusi, in urma unor repetate incercari, investitorii au mai obtinut cateva Mici si Utile Informatii.

De exemplu, ca planul de reabilitare a zonei a fost pornit in baza unui proiect detaliat, care ia in considerare ansamblul de interventii dintr-o perspectiva sistemica, consolidat cu serioase studii si expertize de specialitate. TOTUL CONCENTRAT |N IMPRESIONANTUL VOLUM DE 1 (UNA) PAGINI. Totusi, pornind de la prezumtia de buna intentie, am ascultat argumentele primarului: interventia contestata are un caracter de urgenta din cauza numarului de 97 de cladiri subrede, care ar trebui sa fie consolidate si pe care circulatia masinilor le ameninta. Oare?

Citeste si:

Exista vreun studiu ca autoturismele - singurele care incap in zona - ameninta cladirile? Apoi, primarul anunta ca va reabilita infrastructura (apa, canalizare), deci oricum strazile vor fi scormonite si necirculabile. Toate deodata? Cand? Maine? Si, in sfarsit, ca a rezervat trei zone de parcare in afara zonei protejate. Zone care - spun afectatii - sunt deja pline si nu asigura nici pe departe nevoile celor aproximativ 1.000 de autoturisme.

|n sfarsit, cea mai serioasa problema este saritura de caprioara grabita pe care zveltul primar a facut-o peste legea transparentei decizionale. Pentru ca nu a pus in dezbatere publica decizia, in modul prevazut de lege, masura luata este lovita de nulitate. Iar opinia investitorilor conteaza mult si pentru ca ei sunt singurii care au mai restaurat cateva dintre cladirile monumente istorice din zona. Strategia tip hei-rup risca sa distruga putinul facut, pentru iluzia dezvoltarii.