Nu de putine ori se intampla ca la raft sa fie afisat un pret, iar la casa – altul, mai mare. Viata dulce a hipermarketurilor nu va tine insa la nesfarsit. Deputatii Comisiei Economice cer declansarea unei anchete parlamentare privind toate neregulile din marile lanturi de magazine.

De la inceputul anului, numai in Bucuresti 5.500 de cumparatori au reclamat la Protectia Consumatorilor ca au fost pacaliti. Toti s-au plans de diferenta dintre pretul afisat la raft si cel pe care trebuie sa-l plateasca la casa.

Astfel de situatii sunt intalnite in aproape toate marile magazine din tara. Gheorghe Ciubotaru, vicepresedinte ANPC, sustine ca “de regula sunt erori umane, pot acuza insa si clientii ca au schimbat locul produsului sau eticheta”.

Citeste si:

Amenzile pe care le platesc acum hipermarketurile care isi pacalesc astfel clientii au crescut insa pana la 60.000 de lei, pentru abateri repetate.

Exista in Romania trei lanturi de mari magazine de tip cash and carry incluse intr-un program care sa elimine diferentele de preturi dintre raft si casa. Pana la urma, nu doar codurile de bare sunt problema, ci si atitudinea angajatilor.

Pe piata s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele sa respecte principiul: pretul afisat este pretul platit. Programul urmareste o mai buna coordonare intre departamentele de stabilire a preturilor.