Jumatatea lunii mai va transforma iar Capitala intr-un adevarat santier. Mai exact, pe 15 mai va incepe procesul de reabilitare a primului pachet de strazi cu bani de la bugetul local. "Este vorba de 15 strazi in prima etapa, printre care se numara Bd. Preciziei, Calea 13 Septembrie, Bd. Basarabia, Traian, Cotroceni. Pentru acestea, licitatia este in plina desfasurare.

Iar in prezent, am inceput si un proces de intretinere a strazilor care au fost asfaltate prin 2001 si care au iesit din garantie, cam 60-70 in fiecare sector", a declarat Elena Ghineraru, director al Administratiei Strazilor din Primaria Capitalei. Anul acesta au fost alocati 2.000 de miliarde de lei din buget pentru strazile care sunt direct in administratia Primariei Generale.

"Anul acesta vor fi reabilitate si podurile si pasajele. Avem si o etapa a doua, in care se realizeaza un proiect tehnic privind reabilitarea strazilor, dar si a pietelor, in mod special referindu-ne la Colentina si Eroii Revolutiei. Ca noutate este faptul ca la Eroii Revolutiei vrem sa construim un pasaj pietonal subteran, care sa aiba iesiri la statia de tramvai, la metrou si pe trotuarul cu Cimitirul Bellu", a adaugat Gheorghe Udriste, directorul executiv al Directiei Generale Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei.

De asemenea, la nivelul Primariei se lucreaza la realizarea unui studiu de fezabilitate pentru un proiect multianual prin care vor fi reabilitate alte 1.800 de strazi principale si secundare. "Speram sa inceapa din toamna acest proiect, mult mai complex, pentru ca se monteaza si utilitatile la strazile secundare, iar pe de alta parte, BEI a sugerat sa avem un conducator tehnic de proiect, care sa se ocupe de scenariul punerii in aplicare, de planificare pe ani, esalonare. Luna aceasta am demarat procedura de licitatie pentru angajarea acestuia", a incheiat Udriste.


De putin timp, in Bucuresti a inceput si asfaltarea arterelor reabilitate cu fonduri externe, de la Banca Europeana de Investitii, ramase neterminate de anul trecut. Mai exact este vorba de Sos. Grozavesti, Viilor si Chitila. Reabilitarea acestor artere a fost intarziata din cauza lucrarilor la infrastructura subterana, dar si a lucrarilor la liniile de tramvai.

Citeste si:

Licitatie pentru postgarantie

Administratia Strazilor spera ca tot luna aceasta va scoate la licitatie sase pachete de strazi pentru intretinerea postgarantie. Aceasta masura a fost luata pentru ca o parte din strazile asfaltate in 2000 au iesit de trei ani din garantie, iar trecerea iernii a lasat ca de obicei gropi in asfalt. "Acest proiect reprezinta o noutate pentru Romania, in timp ce in alte tari este o practica curenta. Desigur ca sunt prevazute niste niveluri de servicii, dar si niste conditii drastice pentru a asigura calitatea lucrarilor. Daca suntem multumiti de prestatia unei firme, respectivul contract se poate prelungi, iar daca nu, se aplica masuri drastice de sanctionare. Cred ca acest sistem ar trebui sa se aplice si in cazul drumurilor nationale", a mai spus Udriste.

De asemenea, firmele care vor castiga aceste licitatii de intretinere au dreptul sa elibereze si autorizatii de interventie, obligandu-i pe detinatorii de retele sa asfalteze dupa terminarea lucrarilor si sa nu mai fie neglijenti. "In viitor dorim ca tot aceste firme, care se vor ocupa de intretinere, sa-i despagubeasca pe soferii nemultumiti, care si-au rupt masinile si pe urma au dat in judecata Primaria", a mai adaugat Udriste.