Piata romaneasca a vinurilor va creste anul acesta cu 5-10%, pana la o valoare de aproximativ 500 de milioane de euro odata cu cresterea increderii consumatorilor in produsele imbuteliate
"Valoarea pietei interne a vinurilor in 2007 a fost evaluata la aproximativ 450 mil. euro, iar pentru acest an estimam o crestere de 5-10% . Piata vinului din Romania este inca la inceput de drum. Desi Romania figura pe harta mondiala a vinului, ca urmare a lipsei de interes din perioada anilor '90, aceasta piata trebuie sa se reinventeze si sa o ia oarecum de la zero. Acum educarea gusturilor, investitiile in tehnologie si plantatii, precum si cresterea concurentei (inclusiv cu produse din import) sunt principalii factori care vor pune presiune pe dezvoltarea pietei vinului din Romania", a declarat pentru Curierul National Daniel Negrescu, Brand Managerul Murfatlar.Curierul National precizeaza ca un alt factor semnificativ care va influenta piata este cresterea increderii consumatorilor in produsele imbuteliate in detrimentul celor varsate.

"Schimbarea obiceiului de cumparare al consumatorului final in sensul cresterii numarului de achizitii din comertul organizat in detrimentul achizitiilor de vin varsat direct de la crame sau de la micii producatori locali sau autoconsumul din productia proprie. Din cei 25-26 litri consum pe cap de locuitor, 2-3 litri se cumpara de pe rafturi. Lucrurile se vor modifica si in Romania odata cu cresterea increderii consumatorului final in produsele imbuteliate (de altfel mult mai “safe” fata de cele vrac) … este o situatie care a existat si in alte tari viticole", ne-a declarat Rodica Capatana, presedintele Asociatiei Producatorilor si Exportatorilor de Vinuri. Varfurile de consum datorate sarbatorilor in Romania sunt mult mai mari decat in Europa pentru ca in general romanii consuma vin numai la ocazii speciale. "In Europa, oamenii consuma vin in mod obisnuit, aproape la fiecare masa, e o cultura asumata, in timp ce o mare parte dintre consumatorii romani isi iau vin numai daca au o ocazie deosebita", a mai declarat Brand Managerul Murfatlar.

Preferintele romanilor in materie de vinuri premium sunt vinurile romanesti vechi, vinurile din loturi scurte si vinurile de import care reprezinta aproape 30% din totalul de vanzari. Majoritatea pasionatilor de vin cumpara si accesorii: pahare, decantoare etc.

De asemenea, BloomBiz precizeaza tendinta romanilor de a considera ca vinurile de calitate sunt un cadou foarte potrivit, mai ales cand sunt oferite strainilor. Consumatorul roman de vinuri premium si superpremium este o "persoana activa social si profesional, cu venituri peste medie, instruit intelectual, cu deschidere si apetit catre cunoastere, rafinata€, spune Paduraru. Tendintele anului 2008 se exprima printr-o "crestere a prezentei vinurilor din Lumea Noua, precum si - in premiera - a unor branduri internationale. De asemenea, se stabilizeaza si oferta marilor chateaux-uri din Frantaa€, afirma criticul de vin. Afacerea Vinexpert cuprinde doua componente: partea de consultanta si comunicare, serviciu adresat operatorilor din industrie si partea comerciala.

"In 2007, portofoliul de branduri s-a extins, importurile proprii s-au consolidat, extensia catre accesorii (tirbusoane, pahare) deschizand noi campuri de activitate. VacuVin (VacuVin Olanda produce accesorii specializate pentru vin, n.r.), de pilda, va fi promovat in suprafete de retail tip super si hipermarketa€, spune Paduraru. Vinexpert are o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro, pentru 2008 compania estimand dublarea cifrei de afaceri.
Piata romaneasca a vinurilor premium si superpremium experimenteaza o dezvoltare rapida, ramanand insa la distanta fata de pietele europene, arata Business Standard. Ritmul de crestere al pietei este de doua cifre procentuale, potrivit specialistilor, in timp ce in Occident cresterea este de pana la 2-3% pe an.In productia romaneasca, segmentul dedicat vinurilor premium este reprezentat de seriile scurte sau de vinurile cu preturi de peste zece euro. “Din pacate, vinul romanesc nu se afla, inca, intr-un raport bun calitate-pret. DaVino, Carl Reh sunt exemple ca situatia se imbunatateste”, considera criticul de vin. Casa DaVino, brand al Unicom Production, prelucreaza struguri din arealul viticol Ceptura si produce vinuri exportate pe pietele din Olanda, Franta, SUA, Ungaria.

Compania Carl Reh Winery a fost infiintata in 1994, de compania Reh Kendermann-GmbH, Bingen am Rhein, una dintre cele mai moderne crame din Germania. Vinurile pentru export sunt imbuteliate in Germania, iar cele pentru piata romaneasca la Crama Oprisor, judetul Mehedinti.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.