Presiunea editurilor asupra scolilor creeaza mari probleme elevilor, dascalilor si parintilor. Manuale, culegeri, materiale auxiliare, caiete, echipament de sport, pachetelul cu mancare sunt doar cateva dintre lucrurile ce duc ghiozdanul la 12 kilograme.

Un elev din clasele V-VIII cara in fiecare zi la scoala, in afara celor in care nu are in program ore de desen sau de sport, minimum opt kilograme de manuale si caiete. In zilele cu ore de desen si educatie fizica, greutatea se ridica la 11-12 kg. In opinia mai multor cadre didactice, aceasta situatie este inadmisibila pentru un copil cu varste cuprinse intre 10 si 14 ani.

Medicii specialisti au atras atentia ca tot mai multi copii sufera de probleme ale coloanei, cu boli care devin cronice. Cauzele sunt multiple si toate se concentreaza in jurul sistemului educational defectuos, ale programelor incarcate si, nu in ultimul rand, ale presiunii celor cinci-sase edituri care vor sa-si vanda tipariturile castigate prin licitatie.

Pe de alta parte, o mare vina o are si parintele, deoarece insista de cele mai multe ori ca in ghiozdanul copilului sa nu lipseasca nici un caiet auxiliar, chiar daca acesta ii spune cu nu are nevoie de el in acea zi. “Fata mea este eleva in clasa a VI-a si cara in fiecare zi in ghiozdan minimum 8 kilograme. Este vorba de carti, caiete si portofolii, adica dosare, fise de lectura, fise biografice, foi cu probleme. In ceea ce priveste materialele auxiliare, in special acele caiete ale elevului, copilul poate lucra pe ele numai la scoala, insa caratul zilnic la scoala are drept cauza dorinta parintilor de a controla temele suplimentare, ca o forma de verificare a cadrului didactic. Aceste materiale auxiliare sunt acceptate in functie de manualul ales. Editurile vin cu oferte la scoala, iar acestea, potrivit regulamentului de organizare interioara, sunt centralizate si analizate in cadrul fiecarei catedre. Toti profesorii de la o disciplina stabilesc si aleg oferta cea mai potrivita”, ne-a declarat Iuliana Martin, invatator la Scoala nr. 197 din Bucuresti.

O alta explicatie este legata de sistemul defectuos din administratia invatamantului care il forteaza pe profesor sa lucreze in plus cu elevii, ca sa aduca la performanta rezultatele clasei, deoarece, in baza acestora, el va putea primi gradatie sau salariu de merit.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.