Pensionarilor nu le ramane decat sa se inghesuie la birourile caselor teritoriale de pensii pentru orice fleac, in conditiile in care niciunul dintre mijloacele de contact ale institutiei nu functioneaza cum trebuie - telefoanele suna ocupat, linia verde nu este disponibila, iar pe forumul propus pe site-ul Casei Nationale sunt activi doar cei care pun intrebarile, dar niciun specialist care sa le raspunda.

Si asta in conditiile in care chiar reprezentantii institutiei le recomanda pensionarilor utilizarea forumului, fara sa ia in calcul numarul infim de persoane varstnice posesoare a unor minime cunostinte de utilizare a calculatorului si care sa mai si beneficieze de o conexiune la Internet.

"De ce se inghesuie pensionarii la Casele Judetene de Pensii?" este o intrebare la care nu se poate raspunde. Cozile infernale, functionarele enervate sau indiferente, oameni care isi tin randul dis-de-dimineata, desi au sanatatea subreda, sunt lucruri care fac parte din peisajul zilnic de la Casele de Pensii. si acest lucru se intampla desi reprezentantii institutiei recomanda beneficiarilor sistemului public de pensii sa se adreseze Caselor teritoriale de Pensii si prin intermediul postei, al telefonului, al faxului sau al postei electronice. Nu se precizeaza exact pentru ce fel de servicii pensionarii pot evita deplasarile la ghiseu.

Se pare ca obligativitatea prezentarii la sediul Caselor teritoriale de Pensii exista doar daca se impune semnarea anumitor documente sau declaratii sau la depunerea dosarului de pensie, atunci cand, dupa verificarea conformitatii anumitor documente cu originalul, acestea ii sunt restituite persoanei in cauza. Aceasta inseamna, de fapt, ca pentru orice semnatura sau prezentare de acte in original, pensionarii trebuie sa se deplaseze personal.

Se precizeaza totusi ca, in situatia in care sunt transmise adeverinte in original, pentru a exista siguranta si control, este bine ca acestea sa fie trimise sub forma de recomandate cu confirmare de primire. intelegem ca, de fapt, functionarii Caselor de Pensii se plang de aglomeratia din sedii, dar insisi ei o sustin, punand oamenii pe drumuri. Mai mult, pensionarii se deplaseaza si pentru a pune simple intrebari pe care nu le pot adresa nici telefonic, deoarece telefoanele institutiei suna in permanenta ocupat (ca si numarul in regim telverde), nici pe Internet, asa cum ii indeamna reprezentantii institutiei. Oare cate persoane pensionate stiu sa foloseasca Internetul??? Va spunem noi! Aproape 800 de pensionari internauti au incercat sa se lamureasca pe forumul institutiei din 2005... majoritatea intrebarilor avand... 0 raspunsuri, mai ales cele postate dupa 2006.

La unele mesaje nici nu sunt prea multe de raspuns, acestea fiind, de fapt, reclamatii: "Vad in acest forum o multitudine de probleme ale sistemului dar din pacate fara niciun raspuns. Cu exceptia a 9 mesaje nu am vazut niciun raspuns".

"Chiar nu intereseaza pe nimeni sau este doar un site pentru care s-au platit bani europeni si s-a bifat o mareata realizare?" sau "inca odata m-ati convins de ÇseriozitateaÈ cu care ne tratati. incerc de 4 zile sa contactez telefonic serviciul de Registratura si nu reusesc. Am incercat apoi pe toate numerele de telefon afisate pe site-ul dvs. insa fara succes. Cine v-a angajat ar trebui sa isi faca mustrari de constiinta". si acestea au fost numai reactii ale pensionarilor care stiu sa utilizeze Internetul. Ce ne facem oare cu ceilalti, care nu vor avea posibilitatea sa se conecteze pentru a vizita site-ul institutiei, care ii indeamna "Construieste-ti viitorul din timp!"? Sa ii trimitem acum la cursuri de informatica pentru un viitor in care vor putea sa comunice pe Internet in timp real cu institutia?


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.