Scolile de soferi si-au dublat tarifele de la 1 februarie, profitånd de cresterea preturilor la combustibili si de aprecierea monedei euro.

Daca pana la sfarsitul lunii ianuarie tariful unei scoli de soferi categoria B era intre 400-450 de lei, de la 1 februarie, majoritatea scolilor de soferi din Capitala si din tara au crescut tariful la circa
800-880 de lei.

Majoritatea patronilor de scoli de soferi au majorat tarifele cu 20%, cu 50% sau chiar cu 100% la unele categorii de autoturisme si camioane. „Scumpirea cursurilor se datoreaza pretului combustibilului care a crescut in ultimul an cu peste 10%, evolutiei monedei euro, dar si a noilor reglementari venite de la Autoritatea Rutiera Romana si Registrului Auto Roman. Eu am asteptat sa scumpeasca altii si apoi am crescut tarifele. Scoala pe o Dacie veche, care costa luna trecuta circa 450 de lei, acum a ajuns undeva la 800 de lei. Pentru cursuri pe o masina mai buna, Dacia Logan, se va percepe un tarif de 880 de lei“, ne-a declarat patronul unei scoli de soferi din Capitala. Chiar daca si-au dublat tarifele, scolile de soferi nu duc lipsa de clienti. "Am investit peste 200.000 de euro pentru dotarea autoturismelor si camioanelor la standardele UE. Chiar daca am dublat tarifele, nu ducem lipsa de clienti. Pentru categoriile C si CE (camioane si camioane cu remorca, n.n.)am majorat tarifele de la 1.200 de lei la 1.500 de lei“, ne-a declarat un alt patron de scoala de conducatori auto.

Cursurile de soferie costa mai putin in Anglia

Scolile de soferi nu mai pot functiona in apartamente si trebuie sa fie dotate cu sali de curs, parcari proprii si simulatoare auto, ne-a declarat Lazlo Sajtos, director in cadrul Autoritatii Rutiere Romane (ARR). „Scolile de soferi nu cresc tarifele din cauza reglementarilor ARR si Registrului Auto Roman (RAR). Reglementarile privind functionarea scolilor de soferi sunt valabile din octombrie 2006. Am constatat ca majoritatea scolilor nu respecta reglementarile ARR si RAR“, ne-a spus reprezentantul ARR.
El a precizat ca instructorii auto lucreaza 14-15 ore pe zi. „In 24 de ore, un instructor trebuie sa lucreze maximum opt ore. In Anglia, un instructor lucreaza sapte ore pe zi. Scoala de soferi in Anglia costa numai 150 de lire“, ne-a mai declarat Lazlo Sajtos.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.