Unde incep reducerile reale si unde se termina strategia de marketing? Stim foarte bine ca orice companie, indiferent de domeniul in care opereaza, trebuie sa fie bazata pe o matematica profitabila. Biletele de avion gratuite sau vandute la preturi derizorii – 1 euro sau 1 eorocent – sunt extrem de promovate si aduc o multime de clienti interesati, dar din punct de vedere logic, pot ele aduce profit prestatorului de servicii?

Iar stelutele din josul ofertei, acelea cu “Taxele de aeroport nu sunt incluse” la ce se refera mai exact? Suntem atrasi de ofertele mici, dar care este pretul real pe care trebuie, de cele mai multe ori, sa il platim?

Strategiile de marketing care includ conceptul de gratuitate au mari sanse de succes. Romanii nu fac exceptie si de aceea multe companii aeriene promoveaza bilete de avion la preturi derizorii. De multe ori insa, ce gasesti in reclama nu gasesti la ghiseu. Daca te decizi sa faci economia vietii tale supraterane achizitionand un bilet gratuit vei afla ca biletul in cauza este gratuit dar abia peste cateva luni, doar pe anumite rute, iar taxele de aeroport trebuie platite de cineva. Iar acel cineva esti tu. Daca primesti un astfel de raspuns nu te necaji. Esti un norocos. De obicei biletele very-low cost sau cele gratuite sunt epuizate din prima zi.

Prima steluta: taxele de aeroport

Multe dintre ofertele agentiilor de turism sau a companiilor aeriene se incheie cu diverse stelute. Mare atentie la *Taxele de aeroport nu sunt incluse.

Inainte de toate trebuie mentionat ca aceste taxe variaza in functie de aeroport. De asemenea, exista mai multe astfel de taxe, aplicabile pe de-o parte companiei aeriene si pe alta parte clientului. Turistul poate plati minim doua astfel de taxe: taxa de tranzit (de imbarcare) si cea de securitate. Spre exemplu, aeroportul Henry Coanda percepe doua taxe care ajung la un cumul de 14 euro de persoana. Alte aeroporturi ale lumii practica insa tarife mult peste aceasta suma iar vestea proasta este ca turistul trebuie sa plateasca, la un singur drum, doua astfel de taxe - una pentru aeroportul din care a plecat si a doua pentru aeroportul de la destinatie. Atentie insa, turistul poate plati uneori si opt astfel de taxe (unele aeroporturi au taxe de salubritate, de manipulare a bagajelor etc) care pot ajunge la un cumul de 80/100 de euro de persoana. In acest caz un bilet de un euro spre exemplu devine, la modul real, un bilet cu un cost mult mai crescut.

Alte taxe percepute de aeroporturi sunt cele care ii privesc pe operatori. Companiile aeriene trebuie sa plateasca la randul lor sume de bani pentru iluminare, aterizare, stationarea navei si altele.

Trebuie mentionat faptul ca companiile aeriene colecteaza taxele direct de la client tot ea urmand sa vireze suma administratiei financiare a aeroportului respectiv.


Despre autor:

Lazy

Citeste articolul integral in Lazy

Sursa: Lazy


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.