Clientii nemultumiti care doresc sa sesiseze si sa reclame la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) faptul ca le-au fost incalcate drepturile nu se inhama la o munca foarte usoara. Si asta pentru ca au la dispozitie doua posibilitati pentru a face reclamatie, una mai anevoioasa decat cealalta. Prima, si teoretic cea mai eficienta, este sa sune la Tel Verde, telefonul consumatorului. Dupa ce suna, omul va constata ca persoana care raspunde il redirectioneaza catre un alt numar de telefon, cel al Oficiilor de Protectia Consumatorului (OPC) de care apartine.

Cealalta posibilitate este reclamatia on-line, care poate fi completata pe siteul ANPC. Pentru a inregistra reclamatia este nevoie de toate datele de identificare ale reclamantului, inclusiv codul numeric personal, precum si documente doveditoare - actul de vanzare- cumparare, eticheta produsului etc. - care trebuie scanate si apoi atasate.

„Este mai mult un numar de consultanta“

Citeste si:

Numarul de telefon cu accesare gratuita, Tel Verde, este 0800.080.999. Se presupune ca aici poti suna pentru a reclama o neregula, o nedreptate, o incalcare a drepturilor din partea unui agent economic. In fapt, doamna care raspunde te intreaba scurt din ce judet suni si te roaga sa notezi numarul de telefon al OPC-ului din judetul respectiv. Numarul este accesibil de dimineata, de la ora 9.00, pana seara, la 19.00.