Desi imediat dupa incident aparatul a fost sigilat pentru ancheta, de la 12 ianuarie 2008, cand s-au incheiat cercetarile preliminare, compania TAROM era libera sa ridice avionul. Fireste ca acest lucru nu s-a intamplat nici pana astazi.

ACUZE. Incidentul petrecut la 30 decembrie 2007 pe Aeroportul "Henri Coanda" din Capitala, cand un avion Boeing 737, cu 117 pasageri la bord, s-a lovit de o masina aflata pe pista, a starnit numeroase controverse. Partile implicate s-au acuzat reciproc, vina fiind pasata dintr-o ograda in alta. Ca de obicei, s-a discutat mult si s-au facut putine. Printre atatea neintelegeri si acuze, se pare ca toata lumea a uitat cu desavarsire de "marul discordiei": avionul. Ca dovada ca, la o luna dupa incident, nimeni din conducerea companiei TAROM sau a aeroportului nu s-a sinchisit sa ridice de pe spatiul verde din apropierea pistei aeronava implicata in accident. Imaginea aparatului de zbor prabusit, cu aripa stanga distrusa, "expus" si acum ca la muzeu, nu-i prea incanta pe cei care au mai zburat de pe Otopeni. O parte din ei s-a plans de faptul ca nu e tocmai bine sa te ridici la mii de metri inaltime avand in memorie imaginea unui avion lovit. "Nu este foarte placut ca inainte de decolare, uitandu-te pe geam, sa vezi pe gazonul din apropierea pistei un avion prabusit. Credeti-ma ca nu prea iti mai arde sa te ridici la mii de metri inaltime, mai ales avand in fata o astfel de priveliste. Daca mai ai si teama de zbor, atunci imaginea este de-a dreptul infricosatoare!".

Citeste si:

TIPIC ROMANESTE! Dupa ce ne-am deplasat la locul faptei si ne-am convins cu ochii nostri ca "avionul groazei" este neclintit, am incercat sa aflam un punct de vedere oficial din partea celor implicati. Aveam sa primim cateva raspunsuri, ce-i drept, destul de evazive, fiecare "pre limba" si in interesul lui. Din moment ce aeronava zace in "ograda" Otopeniului, ni s-a parut firesc ca prima data sa-l contactam pe Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al aeroportului. "Nu stiu, ca nu tine de noi. Da, este la Otopeni, dar avionul nu este al nostru. Daca s-ar fi putut lua mai devreme, cu siguranta s-ar fi ridicat mai devreme. Tot ce stiu e ca de vreo 4-5 zile cei din conducerea TAROM au contactat o firma specializata in astfel de probleme. Actiunile de acest gen trebuie pregatite din timp, deoarece pe noi ne intereseaza si protejarea mediului. De ieri s-au inceput lucrarile pentru ridicarea lui".

In schimb, Madalin Tudor, purtatorul de cuvant al companiei TAROM ne-a raspuns la intrebare cu o alta intrebare. Si anume "pe cine deranjeaza avionul?". Ba chiar s-a aratat uimit ca o astfel de priveliste, "incantatoare", de altfel, ar putea sa-i sperie pe cei care au mai zburat de pe Otopeni. "Aeronava nu a fost ridicata, deoarece a fost sigilata pentru ancheta declansata de Ministerul Transporturilor. Au fost declansate lucrarile si in urmatoarele zile o sa-l luam".