Fotografiile directorilor executivi ale celor mai bogate companii americane pot spune multe despre ei si despre firmele pe care le conduc, inclusiv cat de mare succes vor avea, arata un studiu publicat in editia din luna februarie a revistei „Psychological Science”.

In respectivul studiu, 100 de studenti care au privit portretele directorilor celor mai bine si mai putin bine clasate companii (Fortune 1.000) au reusit sa-i identifice corect pe cei care au performat mai bine si mai putin bine, fara a le cunoste numele, pozitia sau firma pe care o conduc.

„Descoperirea a fost o surpriza, dar avand in vedere cat stim despre fata si psihologie sociala, si cat de multa informatie este reflectata de fata, nu mai este asa de socant ca exista acolo indicii care sa prezica performantele unei companii”, a declarat unul dintre autorii studiului, Nicholas Rule, de la Universitatea Tufts, din Medford, Massachusetts. Directorii alesi pentru studiu erau in majoritate „caucazieni” cu varste in jur de 50 de ani, in ipostaze asemanatoare, in fotografii alb-negru de aceleasi dimensiuni.