In momentul de fata, Bucurestiul este aproape blocat. Previziunile pentru sfarsitul acestui an sunt sumbre: numarul masinilor va depasi capacitatea de absorbtie a arterelor bucurestene, informeaza Adevarul. Estimarea apartine Serviciului Regim Permise de Conducere si Inmatriculari a Vehiculelor Bucuresti (SRPCIVB).
„Pana acum am avut o evolutie constanta a inmatricularilor si previziunile arata ca trendul se va mentine", spune directorul SRPCIVB, comisar-sef Dan Mosescu. Viceprimarul Capitalei, Ionut Popa, avertizeaza ca, „fara un plan de investitii sustinut, la actuala infrastructura rutiera, peste 1,2 milioane de masini in Bucuresti inseamna colaps".

In prezent, in Capitala sunt inmatriculate aproape 1,1 milioane de autovehicule. Conform unui studiu al Serviciului Regim Permise de Conducere si Inmatriculari a Vehiculelor, anul acesta vor fi luate in evidenta peste 1,2 milioane de autovehicule. Numarul acestora va sari de 1,6 milioane pana in 2012. Estimarea se bazeaza, dupa cum declara directorul SRPCIVB, comisar sef Dan Mosescu, pe cresterea numarului de masini din ultimii patru ani. Ritmul in care se inmatriculeaza masini in Bucuresti dovedeste ca blocajul poate deveni realitate chiar de anul acesta. In bine cunoscutul sediu al inmatricularilor din strada Logofat Udriste se fac, zilnic, aproximativ 1.100 de inmatriculari. „Recordul a fost stabilit la sfarsitul anului trecut, pe 11 decembrie, cand au avut loc peste 1.700 de operatiuni de inmatriculare", ne-a declarat comisarul-sef Dan Mosescu. Chiar si in aceste conditii, celebrele cozi de la Udriste au disparut datorita gestionarii eficiente a activitatii politiei, in ciuda deficitului de personal.

Strazi bune de parcari, nu de trafic

Citeste si:

Una dintre ideile specialistilor de la municipalitate pentru evitarea unui colaps rapid este introducerea in traficul zilnic a stradutelor laterale. "85 la suta din traficul din Bucuresti se desfasoara pe cele 400 de strazi principale. Restul, de cateva mii, sunt neutilizate la capacitatea lor reala. Sunt pe doua benzi si sunt ocupate de masini parcate", spune viceprimarul Ionut Popa. Solutia pe care o vede viceprimarul este introducerea de sensuri unice pe aceste strazi.

Cat despre parcari, facem inca studii. "Pana pe 31 ianuarie vom pune la punct strategia de parcari din Capitala. In prima sedinta de consiliu vreau sa dam drumul primelor doua pachete pentru realizarea a 17.000 de locuri de parcare", sustine primarul general Adriean Videanu. El confirma ca, in urmatorii ani, putem ramane pietoni, daca atat infrastructura de suprafata, cat si cea subterana nu vor fi schimbate brusc.

In plus, conform Ziua, Videanu a promis ca va termina reparatiile la arterele Capitalei pana la sfarsitul anului trecut, insa lucrarile vor continua si in 2008, an in care vor demara altele noi. Minciunile primarului general al Capitalei, Adrian Videanu, nu mai mira pe nimeni. Din nefericire, ele deranjeaza peste cele peste doua milioane de locuitori, atat cat numara Bucurestiul. Daca in primavara Videanu promitea ca reparatiile la strazile orasului se vor incheia pana la 15 septembrie 2007, in toamna a lungit termenul pana la sfarsitul lunii decembrie 2007. Totusi, desi acest termen a trecut, nici pana acum lucrarile nu s-au incheiat pentru o mare parte din strazi. Asta in conditiile in care municipalitatea a avut la dispozitie, pentru anul trecut, 500 de milioane de euro numai pentru infrastructura.
Anul trecut s-a lucrat pe 58 de drumuri ale Capitalei. La 11 dintre acestea, lucrarile nu au fost incheiate, reparatiile fiind prelungite pentru anul 2008, cand din urma trebuie sa vina si alte lucrari. Este vorba despre Soseaua Stefan cel Mare, Colentina, Oltenitei (intre Piata Sudului si Eroii Revolutiei), Dimitrie Cantemir, Caraiman, Calea Floreasca, George Enescu, Coralilor, Doamna Ghica, zona Pasajul Marasesti si zona Pasajului Obor. Tot in 2008 va incepe si repararea drumurilor proaspat asfaltate. Asta intrucat la inceputul lunii decembrie, pe niste friguri patrunzatoare, in conditii meteo improprii, drumarii turnau asfaltul pe cateva bulevarde bucurestene. Chiar muncitorii au recunoscut ca asfaltul astfel pus nu are cum sa tina.