Totul a pornit de la miscarile ecologiste din strainatate .Marile capitale europene au acordat de foarte multa vreme spatii generoase pentru cei care vor sa se deplaseze pe doua roti, ba mai mult, acolo ciclismul a devenit sport national si un prilej de a scoate bani din inchirierea bicicletelor pentru turisti. Diferenta dintre ei si noi e ca pistele lor respecta anumite reguli cum ar fi latimea benzii, distanta fata de partea carosabila si fata de spatiul pietonal. La noi..totul variaza in functie de valoarea alcoolemiei lucratorilor din momentul turnarii pistelor.", declara Serghei, membru al Asociatiei de biciclisti "The Crew".
Desi se dorea a fi o revolutionare a traficului din Capitala si o recompensa a ciclistilor oropsiti pana acum, pistele pentru biciclisti s-au dovedit a fi o noua metoda de a ne usura de bani. Biciclistii nu prea si-au facut aparitia pe piste iar cei care le-au fososit cel mai mult, au fost pietonii care incalcau legea "calcand" pe ele . Adrian Burlacu, inginer la Global Service Proiect , firma care s-a ocupat de proiectarea pistelor, s-a declarat total nemultumit de feedback-ul primit de la cei pentru care au fost construite pistele: ' Nu stiu daca vom mai construi altele. Mentalitatea romanilor este putin inapoiata. N-ati vazut...Bucurestiul e plin de masini, nu prea sunt biciclisti.>>. Si pietonii care se declara nedreptatiti de sitemul de amenzi sesizeaza inutilitatea pistelor : "de ce ar baga romanii bani in piste daca nu avem biciclisti?ar trebui sa-i importam si pe aia din UE , odata cu ideile lor."
"Pietonii care circula pe pistele pentru biciclete vor fi amendati cu doua sau trei puncte amenda.."
Doua sau trei puncte de penalizare. Acesta e minimul de puncte pe care il vor primi soferii care isi parcheaza masinile pe pistele destinate biciclistilor, improvizate de primarie pe Bulevardul Libertatii, Unirii, pe Splaiul Independentei, pe Soseaua Kiseleff sau in jurul Parcului IOR.
Comisarul Dan Nicolae, de la Brigada de Politie Rutiera (BPR) a Capitalei declara ca biciclistii si mopedistii care vor fi surprinsi ca circula pe partea carosabila, desi au posibilitatea sa se deplaseze pe pista special amenajata, vor fi sanctionati cu 6 - 8 puncte amenda. “La intersectii, biciclistii vor respecta semnalele semafoarelor special instalate pentru acestia, iar acolo unde ele lipsesc, traversarea se va face pietonal, dupa ce au coborat de pe bicicleta, si la culoarea verde a semaforului”. De asemenea, pietonii se pot alege si cu o amenda de 100 de lei.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Oana Roman a reacționat după criticile aduse de Selly: Mă amuză foarte tare ...
Sursa: kudika.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro