Anul ce urmeaza va aduce intoarcerea mintilor stralucite ale tarii, succesul masinilor din clasa mica si sticle de apa la preturi de sute de dolari
Potrivit Trendwatching, dinamismul societatii actuale, ritmul rapid al schimbarilor si volumul mare de informatii impun un interes tot mai ridicat in rindul specialistilor fata de tendintele care ne influenteaza viata pe termen scurt. Previziunile legate de viitorul apropiat, care incearca sa schiteze directiile pe care le vor adopta consumatorii in urmatoarele 12-18 luni, dobindesc astfel o credibilitate tot mai mare in rindul populatiei. Cotidianul va prezinta citeva dintre predictiile pentru anul 2008.

Perioada care va urma va produce o inversare a exodului de specialisti, crede Paul Saffo, futurolog californian, citat de „The Guardian“. Freelancerul american sustine ca sageata indreptata spre vest pe care o urmeaza persoanele educate se va intoarce cu 180 de grade. Prin urmare, specialistii proveniti din state in curs de dezvoltare vor reveni in tarile lor natale, iar cei vest-europeni si americani isi vor cauta norocul in economiile emergente, precum cea a Chinei. Tendinta se va transforma rapid dintr-o curiozitate sociologica intr-o problema reala pentru unele guverne si medii de afaceri. Implicit, companiile si universitatile care atrageau aceste talente se vor confrunta cu o criza profunda.

O schimbare majora pe termen scurt va cunoaste si cultura snackurilor, ajunsa model pentru alte sectoare economice. Intruchipind perfect fenomenul de fragmentare si accelerare a serviciilor si a experientelor, ea va permite asimilarea acestora in intervale tot mai reduse. Fenomenul nu este inedit, dar va cunoaste o dezvoltare mult mai rapida in 2008, estimeaza expertii companiei trendwatching.com, specializata in previziuni de marketing. Potrivit acesteia, succesul pe care il au in Statele Unite pachetele de chipsuri, prajiturele si bomboane cu valoare nutritiva fixa (100 de calorii) se va dubla anul urmator. Consumatorii sint atrasi de acest model deoarece pot tine evidenta caloriilor consumate mai usor, nemaifiind nevoiti sa isi piarda vremea facind calcule pe care le considera prea complicate.

Fenomenul de accelerare si fragmentare poate fi observat si in domeniul intretinerii hainelor. Compania Procter&Gamble ofera sprayuri pentru netezirea obiectelor vestimentare si pentru indepartarea mirosurilor neplacute, creioane pentru eliminat petele si role cu adeziv pentru indepartarea scamelor. Combinarea acestora poate da hainelor un aspect curat fara sa fie nevoie de o spalare propriu-zisa. Acelasi lucru se intimpla si la nivelul automobilelor, unde accentul pe aspectul practic e tot mai important. Asa se explica dezvoltarea sectorului masinilor din clasa mica, prin renuntarea la folosirea automobilului ca indicator al statutului social si axarea pe utilitate. Tendintele sint similare chiar si in relatiile dintre adulti. Ei renunta tot mai mult la metodele clasice de gasire a partenerilor, apelind mai nou la site-uri precum Adult Friend Finder, ce inlesnesc contactul intre persoanele care isi doresc relatii intime. Tatonarile sterile si incercarile esuate pot fi acum evitate prin realizarea unui plan si prin stabilirea unor conventii inainte ca doi oameni sa se intilneasca fata in fata. In plus, anul viitor, retelele sociale, precum Facebook, vor inceta sa fie apanajul tinerilor. Potrivit datelor recent facute publice de Asociatia Europeana de Publicitate Interactiva, aproape o cincime dintre europenii de peste 55 de ani viziteaza un site al unei retele sociale cel putin o data pe luna. Ei sint astfel foarte aproape de „generatia digitala“, compusa din persoane intre 16 si 38 de ani, care inregistreaza un indice al accesarilor de 28%.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.