Campania „Nu lasa copilul educat de televizor" cuprinde trei spoturi tv, doua spoturi radio si mesaje pe 88 de panouri stradale. Costurile actiunii depasesc 90.000 de euro.

Potrivit unui sondaj realizat in 2004, aproape 22% din copiii din Romania, cu varste intre 9 si 14 ani, au urmarit, cel putin o data, un film porno sau erotic si 74%, unul de groaza. De asemenea, 73% din copii urmaresc la televizor reclame la bauturi alcoolice, cel putin o data pe saptamana. Membrii CNA au fost „ingroziti" de aceste rezultate si au demarat un proiect prin care sa atentioneze parintii ca telecomanda nu trebuie lasata pe mana copiilor.

TVR 1 si TVR 2, cele mai zgarcite la difuzari

Campania „Nu lasa copilul educat de televizor" a fost realizata de Sorin Psatta, director de strategie al agentiei de publicitate Graffiti BBDO. Psatta a castigat prin concurs statutul de „expert media" pentru acest proiect. Sa mai precizam ca Psatta a participat in nume propriu, fara sa implice agentia.
Actiunea din primul spot tv se desfasoara intr-o sufragerie obisnuita, tarziu in noapte. Parintii dorm si baietelul lor este speriat de imaginile pe care le vede la televizor. Celelalte doua spoturi, „Tortul" si „Metroul", se inspira din secvente des intalnite in filme erotice si thrillere, dar in interpretarea unor copii. Cele doua clipuri se difuzeaza numai dupa ora 22.00. Acestea se adreseaza parintilor si incearca sa arate „consecintele" expunerii excesive a minorilor la televizor.

Difuzarea pe canalele tv s-a facut in regim de gratuitate. Potrivit datelor furnizate de compania Alfa Cont, in perioada 3 septembrie-25 noiembrie, campania a avut 854 de difuzari pe noua televiziuni. Cele mai multe difuzari au fost inregistrate la Antena 3 (255), Antena 1 (194 spoturi) si Prima TV (165). Paradoxal, canalele publice au difuzat cel mai putin campania: 22 de insertii pe TVR 1 si 24 la TVR 2. In general, se poate spune ca posturile tv comerciale au fost generoase cu aceasta campanie sociala. Altfel spus, televiziunile s-au simtit cu „musca pe caciula" si au fost atente la initiativa CNA.

Citeste si:

Pentru radio s-au realizat doua spoturi, in romana si maghiara, care sunt difuzate incepand cu aceasta luna. Campania are si o componenta outdoor pe 88 de panouri stradale inchiriate cu ajutorul agentiei de media Mindshare, pentru urmatoarele doua luni. Orasele vizate sunt Bucuresti (42 de panouri), Brasov (noua), Cluj (sase), Iasi (11), Constanta (10) si Timisoara (10).

In plus, in cadrul campaniei, CNA va realiza o brosura educationala ce va fi distribuita la fiecare inspectorat scolar din tara.

Oamenii de televiziune au opinii favorabile

Ideea creativa a campaniei a pornit de la o constatare pe care toata lumea o stie, dar putini o afirma explicit: „Televizorul, frecvent sursa de informatii si divertisment, poate fi nociv pentru copilul lasat nesupravegheat in fata lui, pentru ca, pana la o anumita varsta, copiilor le este greu sa faca distinctia intre ceea ce vad la televizor si realitate", spune Sorin Psatta.