Pretul petrolului a crescut cu peste 40 de dolari de la inceputul anului, apropiindu-se momentan de 100 de dolari pe baril. Aceasta apreciere a cursului petrolului afecteaza din plin industria jucariilor, avand in vedere ca 40% dintre produse sunt din plastic, conform Federatiei Americane a Jucariilor (TIA). Plasticul reprezinta aproximativ 40% din costul final al unei jucarii, conform TIA.

Gigantul american Mattel a scumpit deja preturile anumitor articole, printre care si ale celebrei papusi Barbie.

Distribuitorii si fabricantii "nu isi pot asuma in totalitate majorarea costurilor, consumatorul final fiind nevoit, intr-un fel sau altul, sa suporte scumpirile", a declarat presedintele grupului Cesar SA, Benoit Pousset, principal producator mondial de masti si produse pentru deghizare.

Pentru consumatori, cresterea preturilor va fi de aproximativ 10%, sunt de parere producatorii. De exemplu, cea mai ieftina papusa Barbie costa momentan aproximativ 6,99 dolari, pretul urmand a creste pana la 7,70 dolari.

Citeste si:

Va exista si o majorare a costurilor de transport fapt ce, in mod clar, va influenta pretul final platit de consumatori, a confirmat o reprezentanta a Federatiei europene a producatorilor de jucarii, Emilia Ferreia. Reprezentanta Federatiei a subliniat ca aceasta majorare nu va putea fi evaluata cu exactitate inainte de inceputul anului 2008.

Companiile vor fi si ele afectate de scaderea profiturilor, grupul Mattel oferind deja avertismente in acest sens. Fabricantii si distribuitorii vor apela astfel la solutii alternative - comercializarea de jucarii din lemn, din fibra de bumbac sau vor cauta modalitati alternative de productie.

Conform analistilor, industria globala a jucariilor este evaluata momentan la circa 50 miliarde dolari. China produce aproximativ 80% din jucariile vandute pe plan mondial iar majorarea preturilor la petrol afecteaza si fabricantii locali, care sunt in general platiti in dolari, care se depreciaza fata de yuan.

Totusi, preturile jucariilor comandate din primavara, sunt in general stabilite cu sase luni in avans, iar pentru perioada Craciunului ce va urma, majorarile de preturi nu vor putea fi resimtite foarte mult de consumatori, informeaza NewsIn.