In „Vinerea Neagra” („Black Friday”), asa cum numesc americanii deschiderea sezonului pentru cumparaturile de Craciun, foarte multe magazine de peste Ocean si-au pus placutele cu „Deschis” la miezul noptii sau chiar inainte de a se crapa de ziua. Laptopurile, televizoarele si jucariile se numara printre produsele cele mai cautate de americani pentru cadouri.

Mai multe cumparaturi decat anul trecut

Anul acesta, deschiderea sezonului vine cu o noua semnificatie: felul in care merg vanzarile poate constitui un nou indicator pentru economia SUA, aflata in plina recesiune.

Chiar daca estimarile referitoare la cresterea vanzarilor nu sunt comparabile cu cele din anii trecuti, retailerii au anuntat ca au inregistrat cereri foarte mari pentru produsele promotionale. Americanii au stat la cozi imense inca de vineri seara pentru a prinde ofertele, iar reprezentantii lanturilor de retail sustin ca aglomeratia a fost mai mare decat anii trecuti. Cu toate acestea, Federatia Nationala de Retail din Statele Unite a estimat ca, in lunile noiembrie si decembrie, chiar inainte de Sarbatori, vanzarile se vor majora cu doar 4% fata de perioada anterioara, cea mai mica crestere din ultimii sase ani.