Chiar daca la editia a XVII-a a Concursului National de interpretare muzicala „Mihail Jora” atentia s-a concentrat doar asupra artei vocale, in sectiunea de Canto, castigul este considerabil.

Duminica dimineata, la Sala „Elvire Popesco” a Institutului Francez, s-a desfasurat gala de decernare a premiilor si concertul laureatilor. Numele pastrate pentru evenimentul final al editiei sunt Iuri Tiple (premiul I), Mirela Bunoaica si Lacramioara Platon (premiul II), Simona Jidveanu (premiul III), Catalin Cozma (Premiul „Ohanesian”), pianista Alexandra Militaru (premiul de acompaniament „Lisette Georgescu”).

S-au adaugat si premii speciale care lumineaza memoria unor artisti din trecutul liricii romanesti - Magda Ianculescu, Ludovic, Spiess, Valentina Cretoiu, Serban Tassian, Valentin Teodorian. Totusi, pentru a considera drept eveniment aceasta editie, trebuie subliniata prezenta de exceptie a unui tanar maestru, baritonul Iuri Tiple. Format de catre maestrul Ionel Voineag la clasa pe care o conduce in Universitatea Nationala de Muzica, tanarul cantaret a uimit prin cumulul de valori pe care a reusit sa le aduca la acelasi nivel, intr-o armonie superba. Desigur, primordial vocea conteaza, iar timbrul lui este pregnant, are personalitate distincta. Glasul se intregeste insa cu acea maleabilitate a nuantei si culorii, prin care interpretul poate servi expresia si stilul. Urmarindu-l cum creeaza tipologii muzicale mozartiene, net diferentiate de vocalitatea ceaikovskiana, tragismul inflexiunilor lui Musorgski, cautand solutii pentru nostalgia lui Enescu, poezia melodizata a liedurilor lui Teodorian, dramatismul Jorean, am inteles ca Iuri

Tiple a devenit deja un tanar artist care incepe sa paseasca spre marea cariera lirica ce il asteapta. Desigur, un curriculum vitae impresionant va completa aceste inceputuri. Dar faptul ca, indiferent de scenele de opera sau de concert pe care va evolua, in biografia sa exista si premiul la Concursul „Mihail Jora”, este un motiv de mandrie pentru organizatori. Ca si pentru el, un memento al startului artistic ce il impune atentiei publicului, care nu considera aplauzele un gest de complezenta, ci o rasplata binemeritata, oferita acestui artist-cantaret la inceputul ascensiunii sale.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.