Ambasadorul Daniele Mancini inaugureaza azi la Muzeul National de Arta Contemporana (MNAC) o expozitie in care este refacut, in linii mari, traseul artelor italiene din a doua jumatate a secolului al XX-lea. O suta de lucrari, de la pictura pina la instalatii si la sculpturi, dintre cele doua sute ale colectiei integrale Farnesina, aflata in comodat la sediul Ministerului Afacerilor Externe italian, vor putea fi vazute la Muzeul de Arta Contemporana pina pe 2 decembrie. Expozitia, curatoriata de Maurizio Calvesi, a fost pina acum gazduita in salile istorice ale Casei Altemberger din cadrul complexului muzeal Brukenthal din Sibiu, iar urmatoarea destinatie dupa Bucuresti va fi Varsovia.

Beneficiind de spatiile aerisite ale MNAC, lucrarile selectate desfasoara, pe doua etaje, o harta a ceea ce s-a intimplat, in linii mari, in arta italiana de dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial pina la sfirsitul anilor '80. Expozitia porneste de la perioada postbelica, in care realismul isi disputa atentia publicului cu pictura abstracta, reflectoarele indreptindu-se in primul moment spre Alberto Burri si spre Lucio Fontana, doi dintre principalii practicanti ai informalului poverist, cel din urma fiind si coautorul „Manifestului spatialismului“. De la acest tip de arta, care s-a bucurat de succes in anii '50, atit la Milano, cit si in centrul Italiei, se trece imediat la o resuscitare a curentului dadaist care, la inceputul anilor '60, facea posibila aparitia unui artist ca Mimmo Rotella, printre lucrarile caruia se numara si colajul din expozitia de la MNAC.